איציק בלס. צילום: 970

איציק בלס הושעה מחברותו בליכוד למשך שנה

איציק בלס, מי שהיה בעבר חבר מועצת העיר מטעם הליכוד, הושעה למשך שנה מחברותו בליכוד לרבות במרכז המפלגה ובסניף בחיפה.

איציק בלס, מי שהיה בעבר חבר מועצת העיר מטעם הליכוד, הושעה למשך שנה מחברותו בליכוד לרבות במרכז המפלגה ובסניף בחיפה.

החלטת בית הדין של הליכוד באה לאחר עתירה שאותה הגישו יו”ר הליכוד בעיר יניב בן שושן, חבר המועצה אלי בן דיין, ובכירים נוספים בסניף הליכוד בעיר.

בעתירתה שהגיש עו״ד אושר טקאטש נכתב כי הם מבקשים להפסיק את חברותו של בלס בתנועת הליכוד בהתאם לחוקת המפלגה, זאת לאחר שהתמודד בבחירות המקדימות והגיע רק למקום העשירי והאחרון ברשימה, ולאחר שהתפטר מרשימת הליכוד בשנה שעבר.

העותרים טענו כי כתנאי להשתתפותו בבחירות המקדימות של המפלגה, חתם בלס על  הצהרה שבה התחייב כי יכבד את תוצאות הבחירות ולא יתמודד במסגרת רשימה עצמאית, אחרת תופסק חברותו בתנועה. במסגרת עתירה שהוגשה בעבר נגדו,  התחייב בלס בפני בית הדין של הליכוד כי לא יתמודד ברשימה עצמאית ועל בסיס התחייבותו זו ניתן פסק דין בעתירה שאפשר לו לבחור ולהיבחר בבחירות המקדימות.

בעקבות הצהרתו החד משמעית לפרוטוקול ולאחר שהוסבר לו שאישור מועמדותו וזכות ההצבעה שלו במועצת הסניף נעשו אך ורק בעקבות הצהרתו כי יתמוך ברשימת הליכוד ובשום אופן לא בכל רשימה אחרת.

בהמשך גם באה עתירה לבקשתו לפטור אותו מההתחייבות הנ”ל, אולם בקשתו נדחתה והובהר לו כי עליו לעמוד בהתחייבויותיו.

בעתירתם טענו עוד כי עוד קודם לפסק הדין, הכריז בלס על תמיכה בסיעת ‘חיפאים יחד מנצחים יחד’, ובמסגרת ישיבת הזדהות במועצת העיר, הוא הביא לכך שתקציב בחירות של מנדט בשוויי 530 אלף שקל כמו גם 40 חברי וועדת קלפי במשמרת מלאה בבחירות נלקחו מהליכוד.

בעקבות כך התבקש להפסיק את חברותו בתנועת הליכוד לאלתר  ולצמיתות. כאמור, היום ניתן פסק הדין של בית הדין של הליכוד, שלא קיבל במלואה את העתירה, אולם הרחיק את בלס מהליכוד למשך שנה.

את תגובתו של בלס לא קיבלנו עד למועד פרסום הידיעה.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן