צילום מתוך השידור החי של מועצת העיר. צילום עיריית חיפה

מהומה במועצה: יהב הורה לפקחים להוציא את אלפר

ישיבת מועצה סוערת למדי התנהלה הערב במועצת העיר חיפה. בשלב מסויים הורה ראש העיר להוציא את מיכי אלפר החוצה, ובהמשך גם איים על חבר המועצה בן דיין מהליכוד שיוציא אותו.

ישיבת מועצת עיר סוערת למדי התרחשה הערב (שלישי), שעה שהנהלת העיר העלתה לדיון ביטול הקצאה של בית ספר לבנות בדרך הים, השייך לרב מאיר פרץ.

המהומה החלה כאשר חבר מועצת העיר בורובסקי ביקש הבהרה לבקשה, ובתגובה אמרה היועצת המשפטית ימית קליין כי וועדת הקצאות היא מקצועית ובראשה יושב המנכ”ל ואנשי המקצוע שנותנים את חוות דעתם.

לדבריה, ראש מינהל החינוך שאומר אני צריך את ההקצאה לצרכי העירייה אז צרכי העירייה קודמים. אלא שאז הוסיפה ואמרה כי גם יש חשש לרישום כוזב במסמכי תאגיד, לאחר בדיקה שנערכה על ידי ראש מינהל החינוך אילנה טרוק. לדברי היועצת המשפטית. במקרה הזה נבדק ונמצא שמתוך 107 תלמידות, רק 15 מהן חיפאיות, כשבנוסף יש תלמידות שבכלל רשומים במוסדות אחרים בעיר לצד כאלו שבכלל עזבו את חיפה. “זאת אומרת שהרשימה שניתנה עליה בעבר ההקצאה הם לא רשימות תקניות ולכן זה חוזר לדיון מחודש ולהצבעה מחודשת”.

בשלב זה ביקש חבר מועצת העיר בורובסקי לדעת האם מישהו בדק את החשד המדובר של רישום כוזב. מנכ”ל העירייה גדי מרגלית השיב ואמר כי שקלנו אם להגיש תלונה למשטרה, אבל אמרנו שאנחנו רוצים לבדוק את הנתונים. “כמו שאתה יודע לפעמים תיקים נסגרים במשטרה מפאת עומס, או מחוסר עניין לציבור ובסוף חוסר אשמה, אז החלטנו להביא זאת למועצת העיר שזה דרג נבחר אחרי שהיועמ”שית שיקפה את הדברים ונקבל כאן החלטה”.

בורובסקי ביקש ממנכל העירייה למנות וועדת חקירה עירונית שתבדוק את הנתונים ותמליץ. בשלב זה התערב מיכי אלפר ואמר כי אפילו לעמותה לא פנו ולא ניסו לבדוק מולה.

ראש העיר יהב התפרץ על אלפר ואמר לו: תדבר ברשות, תבקש רשות ובאם לא אני אוציא אותך. בתגובה אמר לו אלפר: “אל תעזור לי, אני מכיר אותך 20 שנה, נשארת אותו דבר”. יהב השיב לו: “גם אתה נשארת אותו דבר”.

סגנית ראש העיר סופי נקש שישבה בסמוך ליהב ניסתה להרגיעו ואמר לו די, והיה נראה כי העניינים נרגעים, אז החלה לדבר ראש מינהל חינוך בעיריית חיפה אילנה טרוק. היא סיפרה כי קיבלה רשימה של תלמידות לבדוק. “הכנסתי למערכת וקיבלנו תוצאות, שם הסתבר ש-40 בנות רשומות במוסדות אחרים, 30 בנות לא גרות בחיפהו-15-16 בלבד מתגוררות בחיפה וכנראה שהן לומדות שם”.

בשלב זה דרש חבר המועצה בן דיין מהליכוד לאפשר לאלפר לדבר ולא לסתום פיות. אלפר קיבל את רשות הדיבור ואמר כי “המקרה שלפנינו הוא של יריית החץ ורק לאחר מכן סימון המטרה. חזרתי לתיקיה שיש לי במחשב עם עשרות אלפי מסמכים, הסתכלתי על השאילתות שהיו בניסיון למנוע את אותה הקצאה, וגם לאחר מכן לניסיון להוציא את התלמידות מאותו מבנה. זה לא צלח אז, ולכן מנסים עכשיו לעשות סוגיה ממספר התלמידות שבכלל נודע רק לאחר מכן. ואז גם מביאים לנו סיפור אם הן כן חיפאיות או לא, כאילו זו סוגייה. רק לפני זמן נבחר יונה יהב והצהיר שאת הילדים הדרוזים הוא מחזיר למוסדות בחיפה. זאת אומרת הסוגייה של ילדי חוץ זה רק כאשר מדובר בילדים שרוצים לפנות ממוסד שקיבל הקצאה כחוק”.

אלפר המשיך ואמר כי אף אחד לא דיבר עם העמותה ולא נעשה להם שימוע הכי בסיסי שיש. לא שאלו. אפילו לבקשה שלי להשתתף בישיבה, כתבו לי דבריך ישמעו אבל דבריי לא נשמעו, ורק ביום חמשי נודע לי שזה מגיע לסדר היום. המבנה ניתן כדת וכדין, ומדובר בבית ספר ייחודי. זו לא החלטה שצריכה להתקבל בפזיזות, גם אם נניח שזה נכון. צאו לסיור במקום, שבו עם מנהלי העמותה. אבל, הסיבה שלא רוצים לבחון היא כי לא רוצים שהאמת תיאמר.

בשלב זה לאחר נאום בן 2 דקות וחצי, מזכירת המועצה ברכה סלע קטעה את דבריו, מה שהבי אותו להגיב שיש לו 10 דקות, ובתגובה ראש העיר אמר לו “אל תנהל לנו את הישיבה. זה לא יהיה בצורה הזו שאתה מנסה לפוצץ את הישיבה. חבר מועצת העיר בן דיין מהליכוד קרא לעבר יהב: “לא תיהיה פה סתימת פיות, ואלפר הוסיף: לא היה כדבר הזה, לא נאפשר את זה”.

ראש העיר שהורה למזכירת המועצה לסגור את ההצבעה, הביא את אלפר לצעוק שהוא לא יאפשר זאת וכי הוא דורש להצביע. בתגובה לקחה את רשות הדיבור היועצת המשפטית ימית קליין, שאמרה לאלפר כי אין עשר דקות נאום אלא רק 5 וכי מי שמנהל את הסדר זו מזכירת המועצה ברכה סלע.

סלע בתגובה אמרה כי היא התבקשה על ידי יו”ר הישיבה לסגור את ההצבעה, ובתגובה אמר אלפר: “אתה לא מנהל את הישיבה”. ראש העיר הגיב: “אדון אלפר, אם לא תפסיק לצעוק אני אוציא אותך”, ובתגובה אלפר השיב: “אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה”. יהב קרא בשלב הזה למזכיר המועצה לעבור לנושא הבא, ואלפר צעק: “לא יהיה נושא הבא”. בשלב הזה זעם ראש העיר ואמר לו: אני קורא אותך לסדר פעם ראשונה, שניה שלישית, צא החוצה. אלפר השיב שהוא לא יוצא ויהב הורה: “פקחים תוציאו אותו. אתה יוצא החוצה”.

אלפר המשיך לשבת במקומו, וברקע החל גם בן דיין להתקומם על שנעשה, מה שהביא את ראש העיר להזהיר גם את דיין: “אני אוציא גם אותך החוצה”.

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן