ראש העיר יהב ודובר העירייה אלירן טל. צילום: 970

ראש העיר יהב כינס את העיתונאים וסיפק כותרות

ראש העיר יהב: "החלו להרגיש את השינוי הנוגע לחזירים, תוך חודש מקווה להצלחה מוכחת".  בנושא המפגינים הערבים בעד עזה: "שיפגינו בירושלים, הם יעצרו בצ'ק פוסט". על בי"ח כרמל: "על גופתי הוא לא יעבור". על המפעלים המזהמים: "נוציא את כולם, אני מבטיח".

ראש העיר יונה יהב, קיים בצהרים (חמישי) מפגש עם עיתונאים, ובמהלכו ענה על שאלות והציג את חזונו ותוכניותיו השונות, כשהוא מספק לא מעט כותרות בנושאים השונים.

בדבריו סקר גם על מאבקו בחזירי הבר שבעיר, ואמר כי בקדנציה הקודמת זה היה סמל של העיר. “אני שונא שאומרים לי את זה”, אמר יהב והוסיף: “אנחנו מתחילים בשינוי. אני מקווה שתוך חודש נוכל להיפגש איתכם ולומר שיש לנו כבר הצלחה מוכחת, אבל כבר היום אפשר לומר שאנחנו רואים פחות פחים הפוכים, ישנה ירידה של 50%. לצורך העניין מ-217 פחים הפוכים ירדנו החודש ל-122. אנחנו כמובן רוצים להיפטר מזה לגמרי, ואני כבר יכול לומר לכם שיש ראשי ערים שאומרים לי שהבעיה עברה אליהם”.

יהב סיפר על פגישותיו עם שרי הממשלה בהם עם שר האוצר סמוטריץ’, שלדבריו הפגישה הייתה ביוזמתו של סמוטריץ’. “הוא היה מאוד קופרטיבי, הוא התיישב עם פנקס ורשם ואמר שישתדל לקיים הכל. מבחינתי זו הייתה הפתעה מאוד נעימה ואני אנצל אותה עד תום. הוא סיפר כי גם עם השר וסרלאוף מעוצמה יהודית, המכהן כשר הנגב והגליל, הוא נפגש. “הוא הכיר בנו כעיר מעורבת ויש לזה משמעויות. אני רוצה לחדש אזור פיתוח א’ לתיירות, ואני מאמין שנצליח לחדש כי בונים מלונות ובקרוב יחישו את בניית המלון במושבה הגרמנית, מה שיביא ל2,000 חדרי מלון בעיר”.

יהב התייחס גם למצב הביטחוני ואמר כי נושא המלחמה מדיר שינה מעיניו. “התקנו פתיחה של מקלטים מרחוק, כולל של קריית חיים. הוא גם אמר כי התחזית שהוא שומע, היא של מינימום ארבעה ימים של ישיבה בממ”ד”. “אני סומך על הנוצרים בצפון לבנון שחוששים ממה שיקרה ללבנון מתקיפת ישראל. הם שולחים נציגיהם לנסראללה והם די מפחדים. אני סומך עליהם שהם יעשו את העבודה”.

במענה לאחת השאלות לגבי הפגנות הערבים בעד עזה בחיפה, יהב היה מאוד נחרץ ואמר כי הוא לא חושב שאת חופש הביטוי צריך לבטא בחיפה. “שילכו להפגין בירושלים. כמו שעצרנו בתקופתי את המפגינים בצ’ק פוסט, אני מקווה שזה גם מה שיהיה עכשיו”.

הוא התייחס בדבריו גם לבית החולים כרמל, והגדיר זאת כ’טיפשות’, אך הוסיף: “על גופתי לא יוציאו את בית החולים מהעיר”.

נושא נוסף שנראה כעומד להיות מאבק אזורי, זה נושא נמל התזקיקים. “אנחנו נתכנס כל ראשי הערים ונחליט נגד נמל התזקיקים. זה קרה מבלי שדיברו אותנו בכלל. קבעו החלטה במקומות אחרים ועושים זאת מעל הראש שלנו. אני מבהיר, אנחנו נוציא את כל המפעלים המזהמים, אני מבטיח.”

 

מרחבי האתר
חדשות חיפה

השבוע בBקצרה עם הרב חיים נאה

חיים נאה, בן 68, אב לתשעה וסב ליותר מ-30 נולד בפתח תקווה, למד בישיבת ‘אור ישראל’ ובישיבת ‘חברון’, למד במשך תקופה בביהמ”ד של חב”ד בניו יורק. לאחר נישואיו עבר לחיפה, במשך שנים ארוכות מתעסק בתורת סבו וחוקר ומוציא לאור את כתביו.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן