יונה יהב. צילום: 970

צפו: יהב לאתר 970: ממש לא חסר לי רב ראשי לחיפה

ראש העיר נשאל על ידי אתר 970 לגבי מינוי רבנים לעיר ואמר כי אנחנו 10 שנים ללא רב ולא חשבתי שזה חסר לי. לגבי המגזר החרדי הוא השיב: "בעבר הם קיבלו מעל ומעבר, מספיק שאתה מסתובב בשכונות שלהם ורואה את ההתפתחות ב-15 השנים איתי".

במסגרת השאלות שנשאל ראש העיר במהלך תדרוך העיתונאים, שאלנו באתר 970 את יהב מספר שאלות. ראשית שאלנו בנוגע לרבנים לעיר, האם יש חדש והאם יש לו מועמד מטעמו לכהן כרב העיר.

יהב השיב כי אין לו מה לעדכן לגבי הרבנים, וכי אנחנו כבר עשר שנים ללא רב, ולא חשבתי שזה חסר לי. כששאלתי אם זה אכן לא חסר לו, השיב יהב כי זה לא חסר לו, והוסיף: “אני אשמח שיהיה לי”. לשאלתי האם יש לו מועמד, הוא השיב כי אין לו מועמד.

דבריו של יהב בנושא זה שוללים למעשה את השמועות השונות שהיו, בנוגע לרצונו למנות את רב בית הכנסת רמב”ם כרב העיר.

לשאלתנו בנוגע למו”מ הקואליציוני מול המפלגות החרדיות, זאת לאחר שהוברר לנו על ידי אחת המפלגות כי המו”מ קשה, השיב יהב כי גם לגבי זה אין לו מה לעדכן.

עוד קודם לכן נשאל יהב על ידי עורך עיתון ‘חדשודתי’ יעקב קינד על יחסו לציבור החרדי. “הנציגים החרדים אינם בקואליציה ומרגישים בקהילה שיש לראש העיר נגד הקהילה”. קינד הוסיף ושאל: “מבקשים בית ספר ונענים בשלילה, רוצים לגור בשכונה וגם על כך נענים בשלילה. הקהילה החרדית נותנת שירות אזרחי בעיר לכל הציבור: יד שרה, עזר מציון, חב”ד, בתי תמחוי שונים שעושים למען העיר, האם יש מקום לעבוד עם הקהילה החרדית על אף שהנציגים החרדים אינם בקואליציה ולא לתת להם תחושה כאילו שהם אינם רצויים, כפי שמרגישים במגזר?

יהב השיב ואמר כי הוא לא יודע על סמך מה הדברים נאמרים, שכן הם לא מדברים איתו בכלל. אם הם ידברו איתי אולי אני אבין מה הם רוצים. בעבר זה לא היה כך, נכון? אם הם החליטו שאני נגדם הם החליטו בלי שדיברו איתי. בעבר הם קיבלו מעל ומעבר, מספיק שאתה מסתובב בשכונות שלהם ורואה את ההתפתחות ב-15 השנים איתי. לא היה

מרחבי האתר
דילוג לתוכן