מס הכנסה. צילום: לדעת

מס הכנסה פשט על בתי עסק ומצא עשרות ליקויים

רשות המיסים ערכה באחרונה בדיקות בעשרות בתי עסק בחיפה מענפי המסחר ונמצאו ליקויים בעשרות מהם. עו"ד לא תיעד תקבולים בסכום של 300 אלף שקל.

יחידת ניהול ספרים ארצית ברשות המסים ערכה לאחרונה מבצעי ביקורת בחיפה במסגרת הביקורות נבדקו עשרות בתי עסק מענפי המסחר ומתן השירותים, ונמצאו ליקויים בניהול הספרים ב-29 מהם. עוד נמצא שבתחום שטיפות הרכב ב 10 מתוך 11 עסקים שנבדקו נמצא כי לא נרשמו כל ההכנסות.

בביקורת אצל עורך דין מחיפה לדוגמא, נמצא כי לא תועדו תקבולים בסכום של 313,000 ₪. ביקורת אצל קוסמטיקאית בעיר מצאה כי היא לא תיעדה תשלומים בסכום של אלפי שקלים, וביקורת אצל עוסקת בבניית ציפורניים מצאה כי גם היא לא תיעדה תקבולים בספרי העסק במאות שקלים. ביקורת אחרת אצל גנן המבצע עבודות גינון בעיר חיפה העלתה כי לעוסק אין תיק ברשות המסים והוא אינו מנהל ספרים כלל. כשנשאל מדוע ענה: “לא ידעתי שצריך לפתוח תיק עבור עבודות מזדמנות”.

היחידה הארצית לניהול ספרים תמשיך לפעול באופן שוטף ובמבצעים כגון זה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד ההון השחור ומעלימי מס. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן