המבקר על מנהרות הכרמל: הוצאה משמעותית שעלולה למנוע לנסוע במנהרות

אחרי הביקורת של הציבור על המחיר היקר לנסיעה במנהרות הכרמל, עכשיו מגיע תור מבקר המדינה. בדו"ח שפרסם אחה"צ (שלישי) הוא מתייחס למנהרות הכרמל ומגדיר את התשלום כהוצאה משמעותית שעלולה למנוע לנסוע במנהרות.

דו”ח מבקר המדינה שפורסם אחה”צ (שלישי), מתייחס בין היתר גם למנהרות הכרמל בעיר, ולא מעט נתונים מעניינים עולים מהביקורת.

מנתוני הדו”ח עולה כי יותר מ-95% ממשתמשי המנהרות נוסעים ברכב פרטי, וכ-11% מהם הם נוסעים מזדמנים. על פי חישוב המבקר, נוסעים המשתמשים במנהרות הלוך ושוב, משלמים לשני קטעים 40.60 ליום, ו-893.20 לחודש, כאשר המבקר קובע כי מדובר בהוצאה משמעותית שעלולה למנוע ממשתמשים פוטנציאלים לנסוע במנהרות.

עוד עולה כי מהנתונים שמסרה חברת ‘חוצה ישראל’, כי הקיבולת המוערכת של מנהרות הכרמל היא כ-3,600 כלי רכב לכיוון לשעה, ושיעור ניצול הקיבלת בשעות השיא, נע בין 70 ל-77%. עוד מצא המבקר בביקורתו כי למרות ההנחות, יש במנהרות הכרמל עודף קיבולת לא מנוצל, שנע בשעות העומס בין 23% ל-30%, וייתכן לדבריו שהדבר נובע מהגידול הריאלי של תעריפי הנסיעה.

עוד נתון מעניין שמתברר מהדו”ח, כי עבודה שנעשתה על ידי יועץ תנועה לפני כמעט שנתיים עבור ‘חוצה ישראל’, התברר כי האגרה עדיין מהווה חסם עיקרי לשימוש גובר במנהרות בעיקר בשעות השפל.

בעקבות כך ממליץ המבקר למשרד התחבורה ולמשרד האוצר, לשקול את הגדלת ההנחות הניתנות לרכב פרטי, לשם הגדלת שיעור ניצול הקיבולת בשעות העומס ולרווחת המשתמשים ותושבי האזור. עוד מליץ המבקר כי לקראת סיום תוקף התוספת להסכם הזכיון בסוף שנה זו, שעיגן את מתן ההנחות בתעריפי המנהרות לרכב פרטי, לבחון את סוגיית ניצול הקיבולת במנהרות ואת הדרכים להגדיל את שיעור ניצול הקיבולת.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן