כ-45 עובדי עירייה משמשים כחוקרים אפימידיולוגים

רה”ע עינת קליש רותם במפגש עם צוות החוקרים האפידמיולוגים של עיריית חיפה:

“תושבי חיפה מודים על תרומתכם לבלימת התפשטות המגפה ועל המסירות, המקצועיות והרגישות בה אתם מבצעים את מלאכת הקודש אותה נטלתם על עצמכם”

צוות החוקרים שהוקם ביוזמת רה”ע לפני כחצי שנה, מונה 45 עובדי עירייה המבצעים מדי יום מעל ל 120 חקירות אפידמיולוגיות במהלכן נחשפים בממוצע כ – 450 אנשים עמם באו חולי קורונה במגע

נתונים אלו נמסרו אמש [ב’] במפגש זום אותו ערכה ראש העיר עינת קליש רותם, עם צוות החוקרים האפידמיולוגים של עיריית חיפה. חברי הצוות סקרו את פעילותם ושיתפו את ראש העיר בהתמודדות הרגשית היום יומית הכרוכה במלאכתם.

רה”ע עינת קליש רותם: “החוקרים האפידמיולוגים עוסקים במלאכת קודש מצילת חיים בהיותם שותפים לעצירת התפשטות המחלה, תוך התמודדות יום יומית עם קשיים לא פשוטים בשעה שהם נאלצים לבשר לאנשים כי חלו או שעליהם להיכנס לבידוד.

צוות החוקרים העירוני פועל, במקביל לצוות החקירות האפידמיולוגי של משרד הבריאות ומפקדת ״אלון״ של פקוד העורף, כסיוע למאמץ קטיעת שרשראות ההדבקה.

הצוות פועל במסגרת אגף הביטחון של עיריית חיפה הממונה על ההתמודדות עם נגיף הקורונה בעיר. בצוות 45 עובדי עירייה שהתנדבו לקחת חלק בפעילות העירייה בנושא. העובדים מייצגים את כל יחידות העירייה ובהם יהודים וערבים, יוצאי חבר העמים ויוצאי אתיופיה, חרדים וחילונים.

העובדים שהביעו רצון לקחת חלק בפעילות הוכשרו כחוקרים אפידמיולוגים בלשכת הבריאות חיפה ולוו בתחילת פעילותם ע”י חוקרים מוסמכים.

הצוות מתשאל תושבים השוהים בבידוד ולאחרונה גם כאלה החוזרים מחו״ל וחייבים בבידוד. במסגרת פעילותם יוצרים החוקרים האפידמיולוגים קשר טלפוני עם החולים, עורכים בירור על מצבם הבריאותי, הקשיים עמם הם מתמודדים, היכולת שלהם לשהות בבידוד ביתי והצרכים הנדרשים לכך או לחילופין הפנייתם לבידוד במלוניות.

בתוך כך עורכים החוקרים בירור של מקור ההדבקה ומאתרים אנשים עמם באו החולים במגע לצורך הפנייתם לבידוד. במקביל מעבירים חברי הצוות, לגורמי הרווחה, את צרכי המבודדים, אשר דואגים למלא את הצרכים ומסייעים באספקת תרופות, מזון ואמצעי הפגה למשפחות.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן