תלונות על עירוב קרוע הבהירו: זהו הערוב הישן

תלונות שהגיעו לאתר 970 בימים האחרונים על עירוב השבת שקרוע בכניסה הדרומית לחיפה, הביאו את ראש המועצה לבצע בדיקה, אז הוברר כי זהו העירוב הישן.

בימים האחרונים הגיעו מספר תלונות לאתר 970 על ידי תושבי העיר שנסעו אל מחוץ לעיר ובדרך ליציאה הדרומית, בסמוך למנהרות הכרמל, הם הבחינו כי חוט העירוב קרוע.

התלונות שהגיעו אלינו לאתר דיברו על השבועים האחרונים ובעקבותיהן ירדנו למקום ותיעדנו את החוט הקרוע. בעקבות כך פנינו ליו”ר המועצה הדתית משה דגן, לבדוק האם אכן מדובר בעירוב ואם כן כיצד זה לא נבדק העירוב למעלה משבועיים.

כבר בתשובתו הראשונית הוא סיפר לנו כי הדבר נשמע תמוה שכן בכל יום חמישי עוברים שני עובדים של המועצה הדתית על מסלול העירוב ובאם יש דברים המצריכים תיקון הם מבצעים זאת. יתירה מכך, הוא גם סיפר שבלי שום קשר לפנייה, כבר נקבע לו ביומן סיור ליום שני הקרוב בנושא קו העירוב, וכי בעקבות התלונות הוא מתכוון לבדוק זאת באופן מיידי.

בחלוף שעה, שב אלינו דגן עם תשובה מורחבת שגם הבהירה כי ב”ה אין בעיה. מסתבר כי אכן מדובר בחוט עירוב, אולם מדובר בקו עירוב ישן שאיננו פעיל עוד מזה תקופה ארוכה.

לדבריו לאחר בירור שעשה עם עובדי המועצה הדתית, הם סיפרו לו כי הקו ההוא היה נחתך פעמים רבות בשל עצים שגדלו בתוואי, הפריעו לחוטי העירוב ולכן הוחלט להעביר את הקו יותר מערבה, על מנת שגם ייתן מענה למרכז הקונגרסים ולבית המלון שלצידו ובנוסף יקיף גם את מת”מ ואת השכונה החדשה ‘נאות פרס’, ובנוסף גם לא תיהיה הפרעה מן הצומח.

דגן הדגיש כי קו העירוב נבדק בכל שבוע וב”ה אפשר לומר שהעירוב של חיפה הוא מהודר לגמרי. עם זאת בשל התלונות שהצפנו, שוקלים להסיר את כל הקו הקודם על מנת למנוע מראית עין.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן