‘כללית’ ו’איחוד הצלה’: “לא מנפצים את שמחת הפורים”

חומרי הסברה מיוחדים הופקו עבור המרחבים הקוליים בהם הועברו השנה המסרי. הרב אברהם קונסקי, מנהל המחלקה החרדית בכללית: "כללית מעניקה מעטפת מושלמת לקידום בריאות ומניעה מוקדמת, במסגרתה אנו פועלים להגביר את המודעות ולמנוע פגיעות ופציעות"

צוותי בריאות נתקלים מידי שנה במקרים מצערים של פציעות רבות, בהן בשל השימוש בנפצים. במסגרת פעילותה למניעת תחלואה ובכדי למנוע מראש פציעות ופגיעות יזמו בכללית בשיתוף עם ‘איחוד הצלה’ מבצע הסברה מקיף בקרב ילדים והוריהם בדבר הנזק שבנפצים והחשיבות בהימנעות מהם. הפעילות נערכה בשיתוף עם הרשויות המקומיות, ברכסים, חיפה וקריית אתא לאור קריאתם של רבני האזור שליט”א תחת הכותרת “לא מנפצים את שמחת הפורים” זה השנה השנייה ומסר זה הוטמע בקרב הילדים ובני הנוער בכל רחבי הארץ.

במהלך מבצע ההסברה נחשפו הילדים ובני הנוער לסכנות החמורות העלולות להיגרם ממשחק בנפצים להם ולסובבים אותם, בעיקר פעוטות ומבוגרים שעלולים להיפגע כתוצאה מהבהלה שגורמים הנפצים וכפי שמסביר ד”ר דב הורניק, מנהל המרכז לבריאות הילד של כללית ‘לב הקריה’ בקרית אתא: “בחג הפורים, שאמור להיות חג של שמחה יש עליה בכמות הפגיעות ביחס לכל השנה. חלק ניכר מהן בשל שימוש בנפצים שעלול לגרום לכוויות קשות, קטיעת אצבעות, פגיעה בעיניים עד כדי עיוורון ונזק לשמיעה. על כך יש להוסיף נזקים בהיבט הרגשי-התנהגותי בעוצמה גוברת. אדם השומע, ללא התראה מוקדמת, פיצוץ, עלול להיבהל קשות ולהגיב באופן שיסכן אותו. הבהלה עלולה לגרום נזק רב למבוגרים, חולי לב ועוד וכן לתגובה מסוכנת לפעוטות שעלולים לרוץ בבהלה, גם לכביש או ליפול”.

בשל מגבלות הקורונה, שלא אפשרו לערוך כנסי הסברה ופעילות במוסדות החינוך כמו בשנה הקודמת, הופקו חומרי הסברה מיוחדים עבור המרחבים הקוליים והמסרים הועברו באמצעות האלטרנטיבות ללמידה מרחוק של המוסדות. ההדרכה נערכה בהשתתפות נציגי הציבור והנהלת כללית וצוותי איחוד הצלה המקומיים, כשהשאיפה של כולם היא שלא לנפץ “לפוצץ” את שמחת הפורים.

רונן נודלמן, מנהל כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, ציין את חשיבותה של יוזמת ההסברה כנגד הנפצים בפורים, בציינו כי כללית שמה לה למטרה לקדם מודעות בריאותית ורפואה מונעת בקהילה ורואה מצווה בכל פעולה שתחסוך נכות או פגיעה מילד בשל מעשה שובבות בלתי אחראי כזה.

הרב אברהם קונסקי, מנהל המחלקה החרדית בכללית: “כללית מעניקה ללקוחותיה בכל רחבי הארץ מעטפת מושלמת לקידום בריאות ומניעה מוקדמת, במסגרת זאת פעלנו להגביר את המודעות לסכנה שבשימוש בנפצים בפרט בקרב ילדים ובני נוער. פעילות זו תמנע בחסדי שמיים פגיעות ופציעות ותסייע לעבור את חג הפורים בשמחה מושלמת”.

הרב משה אדלר, מנהל המגזר החרדי במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית, בתחומה נעשתה הפעילות, מסר כי היה זה משמעותי במיוחד לקדם את המודעות בנושא מתוקף תפקידו בכללית וכן נוכח הפציעות בהן טיפל לא אחת כתוצאה מהנפצים במסגרת התנדבותו באיחוד הצלה.

נפתלי רוטנברג, מנהל ‘איחוד הצלה’ במרחב כרמל: מדי שנה אנו מטפלים בילדים ובני נוער שנפגעים כתוצאה משימוש בנפצים, אנו גאים בשיתוף הפעולה המיוחד עם כללית והרשויות המקומיות.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן