רמת ויז'ניץ. צילום: 970

העירייה אישרה העברת זכויות על אחד הבניינים בויז’ניץ

מועצת העיר אישרה את הקניית הזכויות על אחד הבניינים ברמת ויז'ניץ לועד הקהילה. כעת ניתן יהיה למכור ולהעביר בעלות מבלי לערב את העירייה בהליך.

מועצת העיר אישרה את הקניית הזכויות על אחד הבניינים ברמת ויז’ניץ לועד הקהילה. ההחלטה להעביר את הזכויות נובעת מכך שהעירייה רשומה עד כה כבעלת הקניין, ובכל פעולה של מכר בבניין, נדרשים אישורי העירייה.

בדיון שנערך במועצת העיר תקף חבר מועצת העיר מרדכי בליבלאו מטעם הירוקים של חיפה, את העירייה על כך שהיא מוותר על הזכויות. “מעניין לדעת מה זה הוויתור על הפיקוח של השרץ, של החריגות כל כך הרבה חריגות באותו מבנה, למה מוותרים על זה כל כך בקלות, מה זה כל הבלגן במבנה הזה?”

בתגובה ענתה לו ​פנינה פז, מנהלת אגף נכסים ושמאות בעירייה, כי הסיפור הוא שהעירייה רשומה כבעלים בשעה שועד קהילת ויז’ניץ הוא החוכר הראשי. היא הסבירה כי יש הרבה יחידות דיור שנבנות ובכל פעם שמועברות זכויות בין רוכש למוכר זכויות, הם מגיעים אלינו ולמעשה אנו מבקשים לנהוג כמו מנהל מקרקכע ישראל, מבלי לעבור דרכנו. היא הבהירה כי העירייה לא מקבלת שום דבר מכל מכר שכזה, וזו רק מטלה ובירוקרטיה מיותרת. “לכן אנחנו מבקשים להעביר את הזכויות לועד והם ירשמו כחוכרים ישירות כל אחד בדירה שלו”.

לדברים הצטרפה גם היועצת המשפטית של העירייה, ימית קליין ואמרה כי לא מדובר פה בסוגיה תכנונית אלא קניינית. היא הבהירה כי אם וכאשר ישנן חריגות בנייה, הם יטפלו, אך הדגישה ואמרה כי זה אם יש, ובכלל לא ברור לה שיש דבר כזה.

בתום הדיון הקצר, אושרה ההצרה ברוב של 13 חברי מועצה שתמכו מול מתנגד אחד ורבעה נמנעים.

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן