צפו: כמו באירופה – הרכבל החדש בעיר

בימים האחרונים מבצעת החברה המפעילה את הרכבל מהצ'ק פוסט לטכניון, נסיעות הרצה לקרונות. אחד הגולשים תיעד את הנסיעה המרהיבה שמזכירה את אירופה.

בשבוע האחרון ניתן לראות מראה לא שגרתי החוצה את שמי הכרמל באזור מפרץ חיפה, נווה שאנן ואוניברסיטת חיפה. מדובר בקרונות ‘רכבל המפרץ’ שהחלו בנסיעות הרצה. כבר בשבוע שעבר ניתן היה לראות את הנסיעות, והם נמשכו גם אתמול (ראשון).

תוואי הרכבל החדש הוא באורך של 4.4 ק”מ, מתחיל בתחנת מפרץ חיפה ומסתיים באוניברסיטת חיפה, כשהפרש הגבהים הוא 470 מטר.

4 תחנות יש לרכבל בין המפרץ לאוניברסיטה: צ’ק פוסט, דרך יעקב דורי העולה לנווה שאנן, טכניון וטכניון עליון. מהירות הנסיעה עומדת על 18 קמ”ש, כך שיוצא שכל קרון מתקדם 5 מטר לשניה, והכוונה היא שבשעות השיא יהיה רווח של 11 שניות בין קרון לקרון, מה שיאפשר קיבולת של עד 1,800 נוסעים בשעה לכל כיוון, כשבכל קרונית יהיו עד 10 נוסעים. שמונה מהם בישיבה ושניים בעמידה.

אתמול (ראשון) ניתן היה לראות את אחת ההרצות של נסיעת הקרונות, כאשר המרווח היה כ-14 שניות בין קרון לקרון. תושבים שהבחינו בדבר סיפרו לאתר 970 כי זה היה נראה מראה מושלם. “ממש כמו באירופה, לראות קרון אחר קרון נוסעים על הכבל. אחנו אמנם מכירים בחיפה את הרכבל מהצד השני, אבל זה לא דומה ולא כמעט למה שיש כאן”.

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן