כללית. צילום: 970

מוקד כרמל מעניק מענה מהיר וזמין ללקוחות כללית בחיפה

צעיר בן 23 שבוהן רגלו נפרקה טופל ושוחרר לביתו בתוך מחצית השעה בלבד. הרב אברהם קונסקי, מנהל המחלקה החרדית בכללית: "מעטפת השירות המלאה של כללית מספקת מענה מושלם בכל זמן בהתאמה מושלמת" . הרב משה אדלר, מנהל המגזר החרדי במחוז חיפה וגליל מערבי: "בשנה של פעילות מוכיח המוקד בכרמל את נחיצותו ורמת השירות הגבוהה שהוא מספק ללקוחות כללית"

זה קרוב לשנה שמוקד החירום של כללית במרכז הרפואי ‘כרמל’ מקבוצת ‘כללית’ פועל וקשה לדמיין מציאות אחרת. ייחודו של המוקד בכך שהינו המוקד הראשון בארץ הממוקם בין כתלי בית חולים ובכך משלב יתרונות של מוקד רפואה דחופה לקהילה, עם איכות רפואית של בית חולים, במהירות שיא שברוב המקרים אינה עולה על מחצית השעה.

כך לדוגמא נתקל השבוע צעיר בן 23 מרכסים ביעילות והיתרון הרפואי האדיר של מוקד החירום של כללית. הצעיר הגיע לחדרו של ד”ר מהדי כנעאן, אורתופד תורן במוקד הרפואי, עם חבלת בוהן בכף רגל ימין, כשהוא מתקשה בהליכה, כאוב וצולע, לאחר שנחבל בכף רגל במהלך פעילות גופנית.

הרופא חשד שמדובר בפריקה של הבוהן שגורמת להגבלה בתנועה ובצילום רנטגן שבוצע מיד אכן הייתה עדות פריקה של בוהן כף רגל מימין. לאחר שהמטופל קיבל הסבר על הפציעה, ניתנה הרדמה מקומית ואז בוצע שחזור הבוהן על ידי השבה למקום.
בצילום חוזר לביקורת, לפני שחרורו הביתה, אובחן שעצמות בוהן רגל ימין שיצאו ממקומן הושבו למנח תקין והוא נשלח לביתו עם חבישה להמשך מעקב אורטופדי. המטופל הודה לצוות מכל הלב על השירות והטיפול האיכותי, בהדגישו שהוא מופתע מכך שתוך כחצי שעה קיבל טיפול והשלים צילומים ושוחרר לביתו לאחר שקיבל יחס מעולה, הסברים ברורים וצוות מקצועי ואדיב שגם דאג למנוע ממנו כאבים שלא לצורך.

אודות למוקד הייחודי זוכים לקוחות כללית, תושבי חיפה והסביבה, למענה איכותי במיוחד, שאין כדוגמתו בארץ, בו מוקד לרפואה דחופה, הפועל מעבר לשעות הפעילות הרגילות במרפאות, בלילות ובסופי שבוע, ממוקם בתוך בית חולים. רצף טיפולי זה מתאפשר רק בכללית, לה בתי חולים משלה, דוגמת בית חולים כרמל בחיפה, בו ממוקם המוקד החדש. היתרונות במתכונת זו רבים: רמה רפואית גבוהה המתאפשרת תודות לכך שצוות המוקד כולל את מיטב הרופאים מבית חולים כרמל וממרפאות כללית בקהילה, להם התמחות ברפואת משפחה או פנימית, ילדים וטראומה.

העובדה שהמוקד נמצא בתוך בית החולים מאפשרת לצוות להפנות את המטופל, בעת שיש צורך רפואי, במסלול ירוק ומהיר לחדר המיון הממוקם קומה אחת מעל המוקד, ללא איבוד זמן יקר. בדרך זו, ניתן טיפול ברמת בית חולים, אך ללא המתנה ממושכת ותוך פחות סיכונים מחשיפה לזיהומים צולבים והדבקות שיש בעת פניה לחדר מיון. כמו כן, לא נדרשת הפניה והעלות נמוכה בהרבה מאגרת חדר מיון.

המוקד ממוקם באתר בית חולים יום בבית חולים כרמל, שעבר לאחרונה בינוי מחדש ועוצב בסטנדרטים גבוהים. מתכונת זו מאפשרת ניצול מיטבי של המתקן, כאשר לאחר שעות פעילות בית חולים יום, החדרים אינם שוממים, אלא ממשיכים לשמש אכסניה לשירות רפואי נוסף מוקד הרפואה הדחופה.

הרב משה אדלר, מנהל המגזר החרדי במחוז חיפה וגליל מערבי: “המוקד מעניק מענה מושלם למשפחה החרדית גם בשעות שהמרפאות סגורות ומשלים את המיונים הקהילתיים ומחלקות התאונות של כללית באמצעות רופאים מומחים מהשורה הראשונה ואם חלילה יש צורך באשפוז הוא מתבצע ישירות על פי שיקול דעת רפואי ללא צורך לעבור במיון. בשנה של פעילות מוכיח המוקד בכרמל את נחיצותו ורמת השירות הגבוהה שהוא מספק ללקוחות כללית”.

הרב אברהם קונסקי, מנהל המחלקה החרדית בכללית: “כארגון הבריאות הגדול בישראל כללית רותמת את כלל המערכות שלרשותה לטובת לקוחותיה בכל שעות היממה. מעטפת השירות המלאה של כללית מספקת מענה מושלם לכל צורך בהתאמה מושלמת”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן