האחדות חוזרת: הקצאה לליטאים בתמיכת כל הנציגים

ארכיון הארנונה שצמוד לבית הכנסת הגדול ברחוב הרצל, יעבור לקהילה הליטאית, כך אושר היום במועצת העיר. בהחלטה תמכו כלל הנציגים החרדי. המהלך גם מוביל לפתיחת דף חדש ביחסים שבתוך הקהילה החרדית.

האחדות חוזרת לעיר חיפה והיא מתבטאת בהצבעה מאוחדת במועצת העיר חיפה, שעה שאושרה הקצאה עבור בית כנסת לקהילה הליטאית.

המדובר בארכיון הארנונה הצמוד לבית הכנסת הגדול, שהיה מתבקש להסב אותו למקום תורני. במשך תקופה ארוכה ביקשו סגן ראש העיר מיכי אלפר וחבר מועצת העיר מנחם קפלן, להסב את המקום לבית כנסת עבור הקהילה הליטאית בהדר, אולם ההקצאה נדחתה פעם אחר פעם.

לפני כחודש הייתה אמורה לעלות ההקצאה לדיון, ואולם היא הוסרה מסדר היום לאחר בקשה לנסות ולהגיע להסדר מול חסידות גור.

בימים האחרונים קיים אלפר פגישות עם נציגי החסידות, שבסופן הצליחו להגיע להבנות, ואף מעבר לכך הוחלט על פתיחת דף חדש ביחסים שבין אגו”י ודגל התורה.

היום הובאה ההצעה להקצאה, לראשונה מזה 20 שנה לטובת הציבור הליטאי, וההצעה אושרה ברוב קולות, כאשר כלל הנציגים החרדים מצביעים בעד.

חבר מועצת העיר מנחם קפלן שפעל במהלך החודשים האחרונים עבור הנושא, היה מעודד מהתוצאה ובירך על כך.

גם סגן ראש העיר מיכי אלפר שמח על ההקצאה אך לא פחות על ההסכמות בתוך הקהילה החרדית, ועל ההחלטה לפתוח דף חדש.

בשיחה עם אתר 970 אמר אלפר כי הוא ישב לכמה פגישות עם נציגי חסידות גור ושמח שהדברים הגיעו להסכמות. “יש לי שאיפה ורצון להפוך את המקום הזה למקום היפה ביותר בעיר, זה יום חג. לקחת ארכיון ארנונה ולהפוך אותו לבית כנסת זה היה מתבקש, בוודאי לקהילה גדולה שאין לה מקום להתכנס אליו.”אני מתכוון לעשות מה שאני יכול שזה יהיה מקום מפואר, יפה ונגיש לכולם”, אמר.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן