מהו ארכיב הארנונה שיהפוך לבית הכנסת

ארכיון הארנונה של העירייה יהפוך בקרוב לבית כנסת. מהו אותו ארכיב, היכן ממוקם ומה גודלו, תוך כמה זמן יעבור המתחם לטובת הקהילה הליטאית, כל התשובות.

 

ההקצאה שעברה היום פה אחד בעיריית חיפה, לטובת בית הכנסת לקהילה הליטאית בהדר, היא לא דבר של מה בכך, ובוודאי שעושה צדק ארוך שנים, לא רק בהיבט הקהילתי אלא גם בהיבט התורני.

הארכיב של עיריית חיפה שהיה קיים במשך שנים ארוכות בחלל שתחת בית הכנסת הגדול ברחוב הרצל, היה במקומו הלא טבעי. כבר בשנים האחרונות הבינו זאת בעיריית חיפה, אולם רק עם החלפת השלטון החלו הדיבורים בפועל על העברת הארכיב.

אחת לכמה זמן עובדי העירייה היו מגיעים אל הארכיב, לוקחים אי אלו קלסרים וכך חוזר חלילה. במהלך השנה האחרונה עם התחלת המהלך לכיוון אישור ההקצאה לטובת בית הכנסת, החלו המאבקים בתוככי הקהילה החרדית.

למעשה, עד הימים האחרונים היו אי הסכמות, אולם לאחר שיחות שקיים סגן ראש העיר הצליחו להגיע להבנות, הסכמות והחלטה על שיתוף פעולה בדומה לעבר.

ההקצאה המדוברת הינה של 350 מטר חלל, בנוסף ל-170 מטר שישמש את עזרת נשים בשבתות, ולטובת בית כנסת שיפעל בימות החול.

ההקצאה בפועל תיעשה בתוך כשבועיים עד חודש, את יתבצעו החתימות וההליכים הפרוצדורליים בעיריית חיפה, ולאחר מכן מיד יחלו בשיפוץ המקום והפיכתו לבית כנסת.

כיום המקום עמוס במדפים עם קלסרים רבים, ומאחורי המדפים מסתתרים קירות בטון, שחזותם תשתנה לבלתי היכר כפי שאומרים בקהילה הליטאית. “נהפוך את זה למקום היפה ביותר בעיר”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן