מאות משפחות חרדיות טוענות לבעיה בתווי הביטחון התזונתי

חבר מועצת העיר הגיש שאילתה לראש העיר בעקבות תלונות של מאות משפחות חרדיות שלא מקבלות את שמגיע להם, לטענתו בשל היעדר העברת נתונים של העירייה למשרד הפנים.

מאות משפחות תושבי חיפה טוענות מזה תקופה ארוכה לבעיות ב’תווי הביטחון התזונתי’ שחילק משרד הפנים למשפחות מוחלשות.

באחרונה הגיעו טענות רבות לנציגי הציבור בעיריית חיפה, וכפי שמספר חבר המועצה מנחם קפלן, אל לשכתו זרמו למעלה מ-400 פניות בעקבות מודעות שפרסם בימים האחרונים, ושבהם הזמין את הציבור לפנות אליו בכדי לנסות ולפתור בעיות.

בשיחה עם אתר 970 הוא אומר: “לא האמנתי שאקבל כל כך הרבה פניות בזמן כל כך קצר, אולם מסתבר שהבעיות הן רציניות ואין מענה. ניסיתי לפתור את כולן, הרבה הצלחתי, אך למרבה הצער גם הרבה לא הצלחתי, ובשל כך החלטתי שלא לשתוק”.

בעקבות כך, החליט קפלן להגיש שאילתה חריפה בנושא והיא תעלה בישיבת מועצת העיר הקרובה. בשאילתה כותב קפלן כי משרד הפנים פרסם כי הינו מעמיד מענק בתקופת הקורונה תחת הכותרת תווי ביטחון תזונתי למשפחות מוחלשות כשהקריטריון לזכאות המענק הינה הנחה בארנונה על פי מבחן הכנסה .

“הרשות מצידה על מנת שתושביה יזכו במענק, צריכה אך ורק להעביר נתונים עדכניים של רשימת מקבלי ההנחה ומספר נפשות לבית אב. דא עקא כי עירית חיפה לא צלחה בהעמדת מאגר נתונים עדכני לצורך קביעת הזכאות, דבר שהביא לנזק כספי בלתי נתפס למשפחות נזקקות הנשענות על מענק זה”, כותב קפלן.

עוד הוא מוסיף: “לא ניתן להפריז בחשיבות העניין ומנגד בעובדה שהמערכת אינה מסוגלת להעמיד מאגר נתונים טריוויאלי שאמור להיות קיים בהינף שליפה”.

“אציין כי עשרות רבות של פניות שהעברתי בשבועות האחרונים לא הביאה לתוצאה מספקת כך שתושבים רבים לא זכו למענק וקיים חוסר וודאות גדול לגבי המשך הפעימות. יודגש שלא מדובר בכספי רשות כלל , ועל הרשות מוטל אך ורק “לעשות מאמץ ” ולהעביר נתוני מערכת עדכניים לגורם הרלוונטי ע”מ שתושבי העיר יזכו למענק המגיע להם על פי כל דין”.

בתום דבריו שואל קפלן האם הנתונים הרלוונטיים אינם קיימים במערכת, ומדוע הרשות אינה ממנה גורם אחראי מטעמה המכיר את הנתונים שלפחות ייתן מענה לתושבים? כמו כן הוא שואל האם ישנה תוכנית לפתרון ע”מ שהתושבים יקבלו את מלוא כספם המגיע להם על פי דין?

מרחבי האתר
חדשות חיפה

ערב התעלות לבחורי הישיבות לרגל ימי בין הזמנים

ערב התעלות לבחורי הישיבות לרגל ימי בין הזמנים, נערך באולמי ‘תפארת ישראל’ ביום חמישי האחרון, בהשתתפות הרב ישראל ליוש שליט”א שענה על שאלות תלמידי הישיבות העומדות על הפרק.הרעב אורן ע”י ארגון ‘איגוד בני הישיבות – הדר’.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן