צפו: פסולת בנייה הושלכה ברחוב עקיבא והפועלים נעצרו

עיריית חיפה ממשיכה להילחם בתופעת השלכת פסולת בניין בשטחים ציבוריים, זאת בעקבות ריבוי מקרים שאירעו לאחרונה, בהם נתפסו פועלי בניין משליכים פסולת בנייה במקומות ציבוריים ברחבי העיר. אגף הפיקוח הכללי של עיריית חיפה החליט להגביר את פעילות האכיפה שמבצעים מפקחי העירייה, הן באופן גלוי והן באופן סמוי, על מנת להילחם בתופעה.

במהלך התקופה האחרונה רשמו מפקחי העירייה עשרות קנסות בסך של אלפי שקלים לקבלני בנייה ולמשליכי פסולת בניין, שתועדו כשהם משליכים אותה בשטחים ציבוריים, בניגוד לחוק. בנוסף, נדרשו המשליכים לפנות את הפסולת ולהשיב את המצב לקדמותו. בכמה מהמקרים אף הוגשו כתבי אישום כנגד מבצעי העבירות.

כעת, במסגרת הגברת פעילות האכיפה בנושא, החליט הנהלת אגף הפיקוח הכללי על הרחבת פעילות התצפיות אחר קבלני בנייה העובדים בעיר ועל תגבור מדיניות מתן הקנסות הכספיים והגשת כתבי אישום כנגד משליכי הפסולת, הגורמים לא פעם נזקים כבדים ולעיתים בלתי הפיכים לסביבה.

על פי נהלי העירייה לפינוי פסולת בניין, יש להציב מכולה המיועדת לפסולת במקום מאושר בקרבת מקום השיפוץ ולפנות את הפסולת לאתר מורשה באמצעות קבלנים מורשים.

אחד המקרים שהתרחש בימים האחרונים, אירע ברחוב עקיבא במדרגות היורדות לרחוב גאולה. פועלים ערבים שראו את מיכל הגניזה, חשבו כנראה שמדובר בעוד פח אשפה והחלו להעמיס לצידו שקים של פסולת בנייה. פקח של העירייה תיעד זאת מרחוק ובהמשך הם עוכבו ונקנסו.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן