האם תקציב הלשכות ושכרם של אלפר וצוק בסכנה?

ביום רביעי תיערך ישיבה דרמטית במועצת העיר שבמרכזה רצון האופוזיציה לשלול שכרם של אלפר וצוק. באופוזיציה נשענים על חוות דעת משפטית שקיבלו, אולם בקואליציה סבורים שבית המשפט יתערב ולא יאפשר זאת, כדוגמת מקרים נוספים בעבר.

חברי האופוזיציה שהפכו למועצה לעומתית לראש העיר, מאיימים לשלול את השכר משני סגניה וממלאי מקומה של ראש העיר שנותרו בתפקידם ושמשמשים כמ”מ לראש העיר.

על פי טענת האופוזיציה, לאחר בדיקות משפטיות שערכו, הוברר להם כי הם יכולים להביא לשלילת שכרם של לשכות צוק ואלפר.
חבר המועצה יעקב פיינגולד טען לאתר 970, כי הם קיבלו ייעוץ משפטי מעורך דין הבכיר בתחום המוניצפאלי שהבהיר להם כי הם רשאים לדרוש זאת בישיבת המועצה.

בשל כך הוחלט לבקש את קיומה של ישיבה שלא מן המניין כבר ביום רביעי הקרוב, שבה יעלו את אותה דרישה. בקואליציה בוחנים את ההיבטים המשפטיים השונים וגורם בכיר בעירייה אמר לאתר 970, כי גם אם יצלח המהלך, הרי שלבסוף יצליחו להשיב באמצעים משפטיים את תנאי הלשכות והשכר של השניים.

עם זאת, בסביבת אלפר סבורים כי גם המהלך עצמו לא יצלח את ההיבט המשפטי שכן על פי חוות דעת שהם מחזיקים בידם מדובר בהליך שחורג ממתחם הסבירות ונעשה שלא בתום לב, והדבר גם נקבע להלכה בפסקי דין שונים שנדונו בעבר במספר רשויות.

ההסבר לכך נעוץ בכך שממלא מקום ראש העיר שואב את סמכותו מכוח סמכותו של ראש העיר שנבחר ישירות על ידי הציבור ומכיוון שלא ניתן לפגוע במעמד ראש העיר, כך גם לא ניתן לפגוע בסמכויות שהאציל ראש הרשות.

לשכתו של אלפר המוכרת כלשכה מהפעילות ביותר בעירייה מנוסה ומקצועית,מבהירים כי יידעו לשרת את הציבור החיפאי בכל מציאות פוליטית.

כאן המקום לציין כי ההתבססות המשפטית של הקואליציה היא על פסקי דין שניתנו בעבר על ידי בתי משפט בנצרת, כפר יונה ומקרים נוספים ברחבי הארץ.

עם זאת, הקואליציה ערוכה לכך שהייעוץ המשפטי של עיריית חיפה לא יעמוד לצידה, וכבר נערכים להגשת עתירה לבית משפט באם יינתן אישור משפטי לאחר ההצבעה ביום רביעי הקרוב.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן