אכיפה ברחוב מיכאל. צילום: 970

בעלי חנויות חרדים בהדר: יש אכיפה בררנית נגדנו

בעלי חנויות חרדים בשכונת הדר טוענים כי ישנה אכיפה בררנית לנושא המסיכות. מוכרת ברחוב מיכאל: "קיבלתי קנס על אדם שנכנס לחנות בזמן שיצאתי לרגע למחסן".

בעלי חנויות בשכונת הדר, טוענים לאכיפה בררנית מצד המשטרה בכל הקשור לאכיפת המסכות. מספר סוחרים שפנו הערב לאתר 970, אמרו כי הגיעו מים עד נפש והם מרגישים חנוקים לנוכח הגעת השוטרים לביקור כל הזמן בחנויותיהם.

אחד הסוחרים סיפר ל-970: “כמעט כל יום מבקרים בחנות הקטנה שלי, ואני מרגיש שממש מחפשים את הציבור החרדי. הם רואים שכל מי שבחנות נמצא עם מסיכה, אבל זה לא מונע מהם לשוב אח”כ לחנות ושוב לבצע את הבדיקה. נראה אותם הולכים ליתר השכונות בעיר ומבצעים אכיפה כמו זו שברחוב מיכאל”, אומר אחד מבעלי העסקים.

“אני פונה אליך ואני יודע שגם אחרים פנו אליך, כי הערב זה כבר עבר את הגבול כשפשוט חיפשו איך לקנוס בעל עסק ללא סיבה”, סיפר אחד מבעלי העסקים שסיפר כי משעות הבוקר כל העת מסתובבים כאן שוטרים. בבוקר הגיעו לנתיב החסד וליתר החנויות, אחה”צ הגיעו גם וכך גם בערב. זה נראה כאילו יש מכסות של דו”חות שצריכים להביא, אז מה טוב שזה יהיה מהציבור החרדי”.

בעל עסק נוסף שפנה אלינו התייחס גם הוא לאירוע שהתרחש בחנות הנעלים ‘דרך צלחה’. הגיעו לשם שוטר ושוטרת, הם מצאו אישה שנכנסה לחנות ללא מסיכה באותן שניות שהשוטרים נכנסו, ועל הדרך גם דאגו לקנוס את המוכרת בחנות שכלל לא הייתה בחנות באום רגעים.

בשיחה עם המוכרת ב’דרך צלחה’ היא סיפרה לאתר 970 את השתלשלות העניינים: “זה קרה בשעה 19:05, היה לי לקוח בחנות שביקש זוג נעליים, הלכתי איתו למחסן ושהיתי שם כ-2 דקות. כשיצאתי, ראיתי כמה נערות קטנות ואישה שנכנסו ללא מסיכה, ובמקביל גם שוטר ושוטרת שנכנסו. נתתי לאותם אנשים מסיכה ואמרתי להם שלחנות לא נכנסים ללא מסיכה, אבל השוטרים נתנו דו”ח לאישה. כשסיימו איתה, הם הגיעו אליי ודרשו את התעודת זהות שלי, והודיעו לי שהם רושמים דו”ח גם לחנות. הם שאלו אם אני בעלת העסק, ומהשבתי בשלילה הם אמרו לי שאשיג את בעל העסק. הוא לא ענה לי באותו זמן לטלפון, ובתגובה אמרו לי השוטרים כי הם מבינים שאני מתחמקת, ויש לי 5 דקות להשיג אחרת הדו”ח יהיה עליי”.

לדברי אותה מוכרת, היא מקפידה על כך שאנשים ייכנסו רק עם מסיכה (דבר שהוברר גם תוך כדי שיחה כשהעירה לקונה שביקש להכנס ללא מסיכה) לחנות, ומאז שההחלטה התקבלה, מוכרי החנות קיבלו הוראה ממנהלת החנות שלא לאפשר כניסת אנשים ללא מסיכה. “אנחנו תלינו גם שלט בכניסה לחנות, ועושים הכל לעמוד בתקנות. מי ששם אצלנו רגל בחנות ואין לו מסיכה ישר מקבל הערה ומסיכה ללבוש. הרצון לתת דו”ח גבר על שיקול הדעת, כשגם השוטרים ראו שיצאתי מהמחסן”.

בעקבות המקרים פנינו למשטרת חיפה לקבלת תגובה, וזו לשון תגובתם: “המשטרה אוכפת את התקנות בכל רחבי הארץ בהתאם להחלטת הדרג המדיני. האכיפה מתבצעת בגין הפרות של התקנות במקצועיות, בשוויוניות וללא משוא פנים ללא קשר לזהותו של המפר ובהתאם לנסיבות”.
“באשר למקרה המתואר בפנייתך, הרי שהשוטרים נכנסו לעסק לאחר שהבחינו במספר לקוחות שלא עטו מסיכה על פניהם כאשר העובדת עמדה מאחורי הדלפק בחנות ואפשרה לקונים לשהות בחנות כשהם לא עוטים מסיכה כנדרש. אנו מצפים מהציבור כולו, ללא יוצא מן הכלל, להישמע להנחיות משרד הבריאות ולקיימן במלואן”.

בהזמדנות זו מבקשים סוחרי ובעלי החנויות לבקש מהציבור להקפיד על מסיכות שכן התורה חסה על ממונם של ישראל, גם של הקונים וגם של בעלי העסקים שגם כך נמצאים בתקופה כלכלית קשה.

 

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן