הפוליטיקאים מגיבים בעקבות סגירת תיק החקירה

בעקבות הפרסום באתר 970, אודות החלטת המשטרה לסגור את תיק החקירה של הצתת הרכבים והבניין ברחוב אהבת ישראל, מגיבים הפוליטיקאים בחריפות.

בעקבות החלטת המשטרה לסגור את תיק החקירה להצתת הרכבים והבניין ברחוב אהבת ישראל בעת ימי הפרעות, ובעקבות הפרסום באתר 970, מגיבים הפוליטיקאים בחריפות על החלטת המשטרה.

יו”ר סיעת ש”ס בכנסת ח”כ מיכאל מלכיאלי אמר בתגובה: נראה כי משטרת ישראל נמצאת בתרדמת עמוקה, שמדובר בחקירות לפגיעה בחרדים. לא קשה לדמיין מה היה קורה אם בבניין היה מתגורר ‘סלב’. אני קורא למשטרה לפתוח מחדש את תיק החקירה ולהעמיד את הפורעים לדין.

ח”כ ישראל אייכלר פנה לשר לביטחון פנים עמר בר לב בדרישה לבדוק מדוע הופסקה חקירת המשטרה על הצתת הבניינים בשכונת רמת ויז’ניץ בחיפה. במכתבו לשר בר-לב כותב: “פניתי לשר לביטחון פנים דאז אמיר אוחנה וביקשתי ממנו להורות על חקירה ממצה ואמיתית של המקרה החשוד כפשע לאומני. תיארתי אז את הסכנה והאימה ששררה על מאות הדיירים שנמו את שנתם והתעוררו לקול פיצוצים עזים של מכלי הדלק וגלגלי המכוניות. הם החלו לקלוט שהבניין עולה בלהבות, תוך שהם פותחים במנוסה החוצה מהבניין אנשים נשים וטף. העשן השחור כבר היה בכל חדרי המדרגות, וכתוצאה מכך אנשים, נשים, ילדים ותינוקות נפגעו משאיפת העשן. צוותי ההצלה פינו 59 איש לבתי החולים בחיפה. חלק מהמשפחות נשארו כלואות בדירות במשך כשעה ואת המחיר הטראומתי הם משלמים עכשיו בימים שאחרי.

“דיירי הבניין קבלו על כך ששבועיים אחרי האירוע, אף חשוד לא נעצר. זאת למרות שישנן מצלמות אבטחה במקום, בהן נראים הפורעים מגיעים ומציתים את הבניין. צריך לזכור שהמחבלים מתהלכים חופשי ומתכננים את האירוע הבא בחיפה. דרשתי אז לחקור את השריפה המכוונת נגד תושבי רמת ויז’ניץ בחיפה כאילו הייתה שריפה בשכונת הוד הכרמל היוקרתית בעיר.

“מאז חלפו כמה חודשים, והשבוע קיבלו תושבי השכונה מכתב בו מודיעה להם משטרת חיפה שהחקירה הופסקה. ההחלטה ע”י ראש לשכת החקירות רפ”ק נימרוד בן דור התקבלה כבר לפני כחודשיים (!!) ורק אתמול התקבלה בידי המתלונן. האם מישהו במשטרה מנע את זכות הערעור מהתושבים על הפסקת החקירה, ושלח להם את המכתב זמן רב לאחר קבלת ההחלטה?

ח”כ בצלאל במוסטריץ, יו”ר הציונות הדתית: “סגירת תיק חקירה חמור כזה על ידי המשטרה בזמן קצר כל כך מהווה עידוד למחבלים להמשיך ולנסות להרוג יהודים. לא פחות מקוממת תגובת המשטרה לפיה החקירה התנהלה בצורה מקצועית ויסודית. במבחן התוצאה אי אפשר לקבל כשלון כזה. אני קורא למפכ”ל המשטרה להורות על פתיחת החקירה מחדש ובנוסף לערב גם את השב”כ בחקירת האירוע שהינו טרור לאומני שהיה כפסע מלגבות את חייהם של רבים מדיירי הבניין. ניתן רק לדמיין את עבודת המחלקה היהודית בשב”כ אילו בית ערבי היה נשרף ככה”.

ח”כ אופיר סופר מהציונות הדתית הגיב ואמר: מדובר באובדן משילות מוחלט. “בימים אלה בהם הפשיעה מרקיעה שחקים מיותר לציין עד כמה ההשלכות של סגירת תיק החקירה הן קשות. משטרת ישראל חייבת להסביר מדוע אינה מסוגלת לחקור אירוע כל כך חמור. בכוונתי לפנות בעניין לשר הבט”פ”.

 

מרחבי האתר
מחוץ לחיפה

נתניהו בנושא צווי מעצר: שערורייה בקנה מידה היסטורי

ראש הממשלה נתניהו יוצא נגד האפשרות שבית הדין בהאג יוציא צווי מעצר נגדו ונגד ראשי המדינה, ואומר כי מדובר בשערורייה בקנה מידה היסטורי. “זאת תהיה הפעם הראשונה שמאשימים בפשעי מלחמה מדינה דמוקרטית, שנלחמת על חייה לפי כל כללי הדין הבינלאומי”.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן