בית משפט. תמונת אילוסטרציה. צילום: לדעת

העירייה חוייבה לשלם 94 אלף שקל בגין הפרת זכויות

עיריית חיפה תשלם לצלם ישראל ברדוגו, סכום של 94 אלף שקלים בגין הפרת זכויות יוצרים בפרסום מספר תמונות שצילם. ההחלטה אחרי התיידנות ארוכה.

בית משפט השלום בחדרה חייב את עיריית חיפה לשלם סכום של 94 אלף שקלים, לצלם החב:דניק ישראל ברודגו, בגין הפרת זכויותיו.

ברדוגו שנחשב לאחד הצלמים המובילים בישראל, מצלם תמונות רבות ששמן הולך לפניהם, וכך היה גם כאשר תיעד את חיפה מהאוויר באמצעות טיסה במסוק.

תמונותיו של ברדוגו פורסמו באתר האינטרנט האישי שלו שבו הוא מציע לקנות את תמונותיו. מכתב התביעה עולה כי ברדוגו הפנה את תשומת ליבו של מי שהיה לפני מספר שנים בתחום הדוברות של העירייה לצילומים שתיעד, והציע לרכוש את התמונות. אלא שאז בחלוף תקופה גילה כי נעשו שימוש בתמונותיו מבלי לבקש את רשותו ומבלי לרכוש זכויות שימוש, ואף הגדילו לעשות שבמקרים מסויימים לא ניתן קרדיט, או לחלופין קרדיט משובש.

בכתב התביעה דרש ברדוגו באמצעות עו”ד אריאל דובינסקי, לשלם סכום של 320 אלף שקלים בנוסף לשכר טרחת עו”ד. בעיריית חיפה הגישו כתב הגנה שבו טענו כי ברדוגו עצמו היה צריך לבקש אישור מהעירייה לצלם את איצטדיון ‘סמי עופר’ ובכך שצילם ללא אישור, הוא הפר את זכויות היוצרים של העירייה. כך נטען כי “כל צילום במרחב הציבור ברחבי העיר או במבנים עירוניים, חייב בהיתר אותו מפיקה עיריית חיפה, וכי הפצת הצילומים על ידי ברדוגו לתכלית מסחרית בעלת ערך כלכלי, פגעה בזכותה של העירייה לשלוט בהפצת תמונות האיצטדיון לשימוש מסחרי”.

לפני כחצי שנה נערך דיון בנושא, ובו הציע השופט פשרה בסכום של מאה אלף שקלים שישולמו לתובע – ישראל ברדוגו. התובע הסכים להצעה ואולם הפרקליטה המייצגת את העירייה ביקשה להשיב תוך 30 יום. בחלוף פרק הזמן ניתנו כתבי סיכום שגם את כתב הסיכום של העירייה ביקר השופט, שלבסוף פסק בשבוע שעבר סכום של 94 אלף שקלים, כאשר 20 אלף שקלים על שני תצלומים שהופרו זכויותיו, וסכום של 10 אלף שקלים על כל אחד משלושת הפרסומים של איצטדיון סמי עופר, וכך 8,000 שקלים על כל אחת משלוש ההפרות של הזכות המוסרית שהופרה. עוד נקבע כי על העירייה לשלם סכום של 9,400 שקלים על שכר טרחת עורך דין.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן