תופעה: לא בונים סוכה – מפחד החזירים

תושבים בשכונת נווה שאנן החליטו שלא לבנות סוכה מחשש לחזירים שיבואו לבקר בחג. תושב השכונה ל-970: "בלית ברירה אני עוזב בחג את העיר, הילדים מפוחדים רק מהמחשבה שחזיר יבקר בסוכה".

תופעה מדאיגה בחיפה, בעיקר בשכונת נווה שאנן. משפחות חרדיות חוששות מלהקים סוכה בחצר ביתם, מחשש לחזירים ובשל כך הם נאלצים לעשות את החג מחוץ לעיר.

מ, תושב נווה שאנן סיפר לאתר 970: “יש לנו חזירים באופן קבע בגינת הבניין, בפועל לא ראינו שום פתרון של העירייה שמרחיק את החיות האלו שעלולות להיות אלימות, ועכשיו זו פעם ראשונה שאת החג הזה אעשה כולו לא בבית”.

לדבריו, מה שהוביל אותו לקבל את ההחלטה, אלו ילדיו שחוששים ופוחדים מלשבת בסוכה בגינת הבניין. “אני רק יכול לדמיין את החיה הזו מנסה להכנס לסוכה בזמן שאנחנו בסוכה, ואני מוותר על התענוג להישאר בעיר בחג”.

גם דוד, אף הוא תושב נווה שאנן החליט שלא להקים השנה סוכה. “החזירים מסתובבים כאן בגינות כל ערב ומחפשים אוכל. חשבתי על זה שאנחנו נשב בסוכה והם יריחו את האוכל ואני מבין מה יכול לקרות. זה מיותר לי לגמרי ואני לא לוקח סיכון”.

כאן המקום לציין כי בשכונת נווה שאנן מסתובבים החזירים בשעות הערב ולעיתים גם בשעות היום, ומחפשים אוכל. לפני כשבועיים הבאנו כאן תיעוד בשעת ערב ממרכז נווה שאנן של חזירים.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן