בתי הזיקוק. צילום: 970

בראש הרשימה האדומה: בתי הזיקוק

המשרד להגנת הסביבה מפרסם את ה"רשימה האדומה" - מדד ההשפעה הסביבתית של המפעלים בישראל: בראש הרשימה: בתי הזיקוק בחיפה.

המשרד להגנת הסביבה מפרסם את ה”רשימה האדומה” – מדד ההשפעה הסביבתית של המפעלים בישראל: בז”ן, רותם אמפרט, השפד”ן, פז בית זיקוק אשדוד וכרמל אולפינים בראש המדד

מדד ההשפעה הסביבתית מציג לציבור את נתוני הסיכון הסביבתי ממפעלי התעשייה שבבעלות ציבורית וממשלתיות * המדד בוחן את הסיכון הסביבתי ביותר מ-120 מפעלי תעשייה גדולים, כ-50 חברות ציבוריות הנסחרות בבורסה וכ-700 תחנות תדלוק ציבוריות * בעדכון המדד נוספו כ-20 מפעלים שלא נסקרו בעבר

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: “מדד ההשפעה הסביבתית מגלה בפני הציבור הרחב והמשקיעים בחברות התעשייה את הסיכונים הסביבתיים הגלומים בהן. המדד קושר בין הסיכונים הסביבתיים לגורמים שאחראים להם, ומאפשר למשקיעים בחברות – בין אם הם קרנות הפנסיה שלנו, הבנקים או הציבור הרחב – לדרוש השקעה בניהול סביבתי תקין ממנהלי אותן חברות”

מנכ”לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן: “מדד ההשפעה הסביבתית מנגיש לציבור בשקיפות את המידע המצוי בפני המשרד, ככלי חשוב לניהול סיכונים סביבתיים. בשנים האחרונות אנחנו עדים לכך שהרגולטורים הפיננסיים דורשים מהחברות הציבוריות ומהגופים המוסדיים לצמצם את הסיכונים הסביבתיים שלהם ולחשוף אותם לציבור. המדד מאפשר מעקב פשוט אחר סיכונים אלו”

מדד ההשפעה הסביבתית של המשרד להגנת הסביבה לשנת 2019 המתפרסם זו השנה התשיעית, מספק את דירוג ההשפעה הסביבתית של חברות ומפעלים הנמצאים בבעלות ציבורית וממשלתית. המדד מספק לציבור מידע השוואתי ופשוט על הביצועים והסיכונים הסביבתיים של חברות ציבוריות בעלות השפעה סביבתית גדולה והמפעלים שבבעלותן. המדד בוחן לעומק את הסיכון הסביבתי של 49 חברות ציבוריות, 124 מפעלי תעשייה גדולים וכ-700 תחנות דלק, והמתודולוגיה שלו מבוססת על מדד הערכת סיכונים סביבתיים של הסוכנות להגנת הסביבה הבריטית (מדד OPRA). הכנת המדד נעשתה בסיוע חברת DHVMED.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן