בתי הזיקוק.
תמונת אילוסטרציה. צילום: לדעת

שרת הסביבה: פניתי לרה”מ לפנות את המפעילים מהמפרץ

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג: "ועידת האקלים העולמית והתחייבות הממשלה לאיפוס פליטות עד 2050 מציבות את המאבק במפרץ חיפה לא רק בהקשר של חלופות לתזקיקי הנפט, אלא לזניחה של האנרגיה המזהמת הזו. פניתי לרה"מ וביקשתי להביא כהחלטת ממשלה את פינוי המפעלים המזהמים ולהאיץ את תכנית היישום".

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, הציגה היום (שלישי) את סקירת פעילות המשרד להגנת הסביבה בפני ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח”כ ווליד טאהא. בדיון השתתפו יובל לסטר, סמנכ”ל לתכנון, מדיניות ואסטרטגיה במשרד להגנת הסביבה; אלעד עמיחי, סמנכ”ל בכיר לשלטון מקומי וקהילה במשרד להגנת הסביבה; וגורמי מקצוע נוספים.

השרה תמר זנדברג אמרה בדיון כי “אנחנו נמצאות ונמצאים בעידן חדש בכל הנוגע למאבק במשבר האקלים, במיוחד כעת אחרי ועידת האקלים העולמית בגלזגו. הממשלה הנוכחית כבר התחייבה לאפס את פליטות גזי החממה עד לשנת 2050, וזה מעביר אותנו מעולם של דלקים פוסיליים וזיקוק נפט – לעולם החדש של אנרגיות מתחדשות. זה מציב את המאבק במפרץ חיפה לא רק בהקשר של פינוי התעשייה הפטרוכימית בגלל הזיהום והפצע העירוני שזה מהווה, אלא גם בהקשר של זניחת הדלקים הפוסיליים ומעבר לעולם נקי של אנרגיות מתחדשות”.

לדבריה של השרה תמר זנדברג, “השנים הקרובות הן קריטיות לביצוע השינוי הזה, וזה מצריך מאיתנו להאיץ את התכנית לפינוי התעשייה הפטרוכימית מהמפרץ. לכן פניתי לראש הממשלה וביקשתי ממנו להביא כהחלטת ממשלה את אימוץ המלצות ועדת המנכ”לים לפינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה, ולהתחיל בהקדם בתכנית היישום”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן