קצות החושן צילום שמואל שנקר

מעמד סיום הלכות טהרה וחלוקת תעודת הוראה • גלריה

השבוע התקיים מעמד סיום הלכות טהרה וחלוקת תעודת הוראה לאברכי כולל "קצות החושן" בראשות הגאון רבי ציון מנחם שליט"א. קבלו גלריה מהאירוע.

השבוע התקיים מעמד סיום הלכות טהרה וחלוקת תעודת הוראה לאברכי כולל “קצות החושן” בראשות הגאון רבי ציון מנחם שליט”א  בהשתתפות רבני העיר שליט”א בשכונת הדר בעיר חיפה.

המעמד היה בהשתתפות המרא דאתרא הגאון רבי יוסף יחיאל במברגר שליט”א, ראש הכולל הגאון רבי ציון מנחם שליט”א, הגאון רבי יעקב דויטש שליט”א דומ”ץ דק”ק סערט ויז’ניץ, הגאון רבי שמחה זיסל שפירא שליט”א ראש ישיבת “תפארת ישראל” והרב יעקב קינרייך שליט”א מראשי הכולל.

את המעמד פתח המרא דאתרא הגאון רבי יוסף יחיאל הלוי במברגר שליט”א והדגיש את החשיבות של שמחה לגמרה של תורה, שע”י כך מייקרים ומעריכים את התורה ולומדיה. לאחר מכן הרחיב על כך שמורה הוראה צריך מלבד ידיעת ההלכה לדעת גם לשמוע את השאלה, והביא שאלה שנשאל לאחרנה כדוגמא לדבריו.

לאחר מכן נשא דברים ראש הכולל הגאון רבי ציון מנחם שליט”א ועמד  על הקשר בין הויתור של רחל על הסימנים, לחנוכה, ובמתק לשונו שילב ידיעות רבות ממדרשים וספרי מוסר וחסידות.  הוא הדגיש את העמל והיגיעה של האברכים. בסיום דבריו חילק תעודות הוראה לאברכים שנבחנו אצלו על כל הלכות טהרה.

לאחר מכן נשא דרשה מרגשת הגאון רבי יעקב דויטש שליט”א, שמלווה את הכולל מיום הווסדו בעצה ותבונה  ודיבר בשבחם של האברכים אשר עמלו ונבחנו אצלו, והזכיר את הפסוק “כחיצים ביד גיבור” שכשם שהיורה חץ משקיע זמן רב בחידוד החץ והעמדתו בצורה מדוייקת ומכוונת על המטרה, אך לאחר מכן יורה אותו ברגע אחד, כך צריך המורה הוראה לפסוק מיד כשנשאלת השאלה אחרי שבשעת לימודו עמל ויגע לברר את ההלכה בעיון ובהרחבה בכל פרט ופרט בסוגיא, הוא ציין שכך היה דרך לימודו של מרן הגרי”ש אלישיב זצ”ל.  בסיום דבריו חילק תעודות הוראה. וכפי שאמר אחרי כזה עמל וכאלו ידיעות מן הראוי שיטלו שכרם, כמאמר הכתוב נוצר תאנה יאכל פריה.

כמו כן נשא דברים הגאון רבי שמחה זיסל שפירא שליט”א שבטוב ליבו מעמיד את בית המדרש  לרווחת אברכי הכולל היושבים בהיכלה של ישיבת תפארת ישראל בראשותו. הוא הזכיר בדבריו שבימים אלו חל יום היארצייט לאביו הגאון רבי רפאל שפירא זצ”ל ולסבו הגאון הרב רובמן זצ”ל שהקימו במסירות נפש את ישיבת תפארת ישראל בחיפה בתקופות שחיפה הייתה “אדומה” ואף אחד לא חלם שחיפה יכולה להיות מקום תורה כל כך פורח.

צילום: שמואל שנקר

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן