מסוף חדש ומעלית שתחבר בין ויזניץ לגאולה

בהנחיית ראש העיר יבוצע לאלתר פתרון למסוף האוטובוסים שבמעונות גאולה, והוא יועתק למסוף תחבורתי שכונתי שימוקם בתחילת רחוב גאולה, בסמוך לגשר. בכדי להקל על תושבי שכונת סערט ויז’ניץ, לעלות אל המסוף, תוקם גם במקום מעלית גדולה שתחבר את רמת ויז’ניץ אל המסוף.

במשך שנים פעל מסוף האוטובוסים בלב שכונת המגורים ללא אישורים תוך סיכון בטיחותי ומטריד, כשלכך נלווה זיהום ורעש אותם גרמו האוטובוסים הרבים שהמתינו מונעים להעלאת והורדת נוסעים מתחת חלונות בתיהם של תושבי השכונה תוך שהם תופסים בתוך כך מספר רב של חניות.

ראש העיר עינת קליש רותם, שהנחתה להעביר את התחנה ממיקומה הנוכחי ברחוב הרב קניאל והובילה את הצעדים לביצועה בירכה על יציאת הפרויקט לדרך והדגישה כי עיריית חיפה תמשיך לפעול לשיפור ולשדרוג התחבורה הציבורית בעיר.

הפרויקט יוצא אל הפועל כחלק מתוכנית רחבה להקמת מסוף תחבורה שכונתי שיכלול מסוף אוטובוסים משמעותי בנחל הגיבורים בסיועו של מ”מ ראש העיר מיכי אלפר שפעל רבות לקידום התכנון והקמת מסוף משנה ברחוב גאולה ומעלית מרחוב גאולה לרחוב ברכת משה שתייתר כניסת אוטובוסים לרחוב ברכת משה הצר.

הפתרון התחבורתי נבחר מבין מספר חלופות אותן הציעו מהנדסי התנועה של עיריית חיפה לאחר שהובטח כי מדובר בפתרון בטיחותי העונה על צרכי התושבים המשתמשים בתחבורה הציבורית תוך מניעת המפגעים שנגרמו עד עתה ע”י האוטובוסים.

התוכנית תבוצע במספר שלבים כאשר השלב הראשון של התכנית ייצא לפעול כבר בימים הקרובים בעבודות הכשרה במיקום המסוף החדש ברחוב גאולה כאשר בשלבים הבאים תוקם במקביל למסוף תחנה גדולה ומרווחת יחד עם מעלית שתחבר בין רחוב גאולה לרחוב ברכת משה. וכן מסוף ותחנת העלאה נוספת בכביש נחל הגיבורים.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן