פורץ. תמונת אילוסטרצייה. צילום: לדעת

המשטרה שבה ועצרה את החשוד בפריצה לבית כנסת

לפני שלושה שבועות נפרץ בית הכנסת חב”ד לעולי רוסיה הממוקם ברחוב הרצל, ומהמקום נגנב סכום כסף רב. בחלוף מספר ימים עצרה המשטרה ערבי תושב רחוב קיבוץ גלויות בחשד כי הוא שעומד מאחורי הפריצה.

המשטרה התבססה על צילומי אבטחה ופרטים נוספים שהגיעו לידיעתה, כשבנוסף טענה המשטרה כי אותו פורץ ביצע פריצה נוספת לבית ברחוב סמוך. למרבה ההפתעה השופט קבע כי החשד הוא ברמת סבירות נמוכה כאשר לאירוע הפריצה לבית הכנסת אף נתן סבירות נמוכה יותר.

ל-970 נודע כבר אז באותם ימים, כי המשטרה מחזיקה ברשותה מעיל שלבש הפורץ בזמן שהותו בבית הכנסת, והתברר כי במהלך פריצתו הוא הסיר את המעיל והניח אותו בבית הכנסת, אך שכח אותו במקום ולא לקח את פריט הלבוש.

לאחר שהשופט שחרר את העצור, החליטה המשטרה שלא להניח לתיק הזה, והמעיל נשלח למעבדת די.אן. איי. כאשר התקבלו התוצאות והשוו אותן אל אותו עצור שכבר בעבר היה עצור בגין מקרי פריצה, נמצאה התאמה, מה שהביא את מחלק הפשעים של משטרת חיפה להוציא צו מעצר מחודש, שהוצא ביום שישי האחרון.

ביום ראשון הובא אותו חשוד פעם שניה לבית המשפט, ושם התבקשה השופטת להאירך את מעצרו, על אף שמדובר באותה עבירה שבה נחשד ובשדינה שחרר אותו בית משפט. השופטת התרשמה מהדו”ח שהגישה המשטרה, ובכלל זה דגימת ה-די.אן.איי.

במהלך החקירה הצליחה המשטרה לשים את ידה גם על טביעת אצבע של החשוד בפריצה, שעה שגנב מחשב נייד מהדירה שאליה פרץ.

הבוקר (שני) הוא הובא שוב בפני בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו, וזה הוארך בשלושה ימים, כאשר השופטת קבעה כי ישנן פעולות חקירה רבות הנצרכות לעשות ועל כן שחרורו יכול להביא לשיבוש ההליכים, מה גם שישנה מסוכנות בשים לב לעברו הפלילי, כשלחובתו 22 הרשעות קודמות רובן בעבירות התפרצות, ובנוסף מאסר על תנאי מתיק בו הורשע אך לפני שנה.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן