זירת הפיגוע. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

המחבלת מחיפה ביצעה את הפיגוע בשל חבר מג’נין

חבר מג'נין שנהרג ע"י כוח צה"ל הוא היה אחד המניעים של המחבלת בת ה-15 שביצעה את הפיגוע בערב פסח בשכונת הדר בחיפה. היום הוגש כתב האישום נגדה.

הבוקר הוגש כתב אישום נגד המחבלת בת ה-15 מחיפה שדקרה בערב חג הפסח יהודי בגן הזכרון בשכונת הדר. מכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי לנוער בחיפה, עולה כי היא מואשמת במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין ממניע גזענות וזאת על רקע מספר אירועי טרור, שפקדו את מדינת ישראל בתקופה האחרונה.

מכתב האישום מתברר כי המחבלת התקרבה לדת האיסלם והתעניינה בנעשה במסגד אלאקצא בירושלים. ובאמצע חודש שעבר נודע למחבלת כי תושב איזור ג’נין, איתו התכתבה באמצעות האינטרנט, נורה בידי כוחות הבטחון ומת מפצעיו. בעקבות זאת,  לבשה הנאשמת את בגדיו של אביה, עטתה כאפייה על ראשה, הצטיידה בשני סכיני מטבח ובנוסף בסכין צלילה ואמרה לחברתה בשיחה טלפונית כי בכוונתה למות כ”שהידה”. לבקשתה, אחיה הצעיר, צילם אותה טרם צאתה מהבית. המחבלת יצאה מהבית כשהיא מצוידת בתיק הגב ובסכינים, במטרה לפגוע באדם ממוצא יהודי ומתוך מחשבה שהאירוע יסתיים בכך שכוחות הבטחון יירו בה.

כשהגיעה לאזור גן הזכרון בשכונת הדר הכרמל בחיפה, והחלה לחפש אדם בעל חזות יהודית כדי לפגוע בו. עת פגשה  באזרח ערבי בגן, פנתה אליו, אף שאין ביניהם היכרות מוקדמת, ואמרה לו שכדאי לו להתרחק מהגן עם ילדיו כי “תכף יהיה משהו לא טוב”. בהמשך, וכשהיא מחזיקה בסכין הצלילה בנרתיק, המחבלת הבחינה ביהודי בן 48 שהיה בגן הזכרון, ניגשה אליו מאחור, וחבטה בראשו עם אבן. הוא הסתובב לאחור, והנאשמת שלפה את הסכין, והחלה לנופף בה לעברו והוא מעד ונפל על גבו, תוך שהמחבלת משמיעה סיסמאות בערבית התומכות בפלסטין, ובין היתר אמרה: “פלסטין שלנו ותשאר שלנו”.

המחבלת ניסתה לדקור את המתלונן בכל חלקי גופו, אך הוא התגונן באמצעות בעיטות ברגליו. אולם המחבלת הצליחה לדקור את הנפגע פעמיים ברגלו ופעם אחת בידו. הוא הצליח לקום על רגליו, אך המחבלת לא התרחקה ממנו, ואף זרקה לעברו אבן.

בשלב זה הגיע למקום כוח משטרה יחד עם אביה של המחבלת כשהוא רץ לעברה, נטל מידיה את הסכין, והיא נעצרה בידי השוטרים. עם הגשת כתב האישום הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן