המודעה שפורסמה הבוקר. צילום: 970

מודעה בבתי הכנסת: “אם נמשיך להיות יפי נפש – המצב יחריף”

מודעה שפורסמה הבוקר בבתי הכנסת והמקוואות בעיר, קוראת לציבור החרדי להתעורר לנוכח הנעשה באחרונה בקווים הייעודים 970 ו-972. "אם נמשיך להיות יפי נפש ולשתוק נוכח הזוועה המתחוללת, המצב רק יחריף. חובתנו כעת לעשות את כל אשר ביכולתנו במסגרת החוק כדי לעצור זאת ויפה שעה אחת קודם".

מודעה שפורסמה היום בבתי הכנסת ובמקוואות שבשכונה החרדית בהדר, קוראת לציבור החרדי הנוסע בקווים הייעודים (970,972) “להפסיק להיות יפי נפש ולשתוק נוכח הזוועה המתחוללת”.

במכתב שנכתב תחת הכותרת: “צרו צעדינו מלכת ברחובותנו – חיפאים התעוררו”, נכתב כי “לאחרונה הולכת ומתפשטת תופעה מצערת ומחרידה כאשר הנסיעה בקווי המהדרין שהוקמו בדי עמל ע”י עסקני העיר לפני כעושר, הפכה לבלתי אפשרית ולסיוט מתמשך, כאשר עשרות נוסעים שאינם שומרים תורה ומצוות גודשים אותם, והם מופיעים בצורה מחליאה אשר הנפש האנושית ובוודאי היהודית סולדת ממנה”.

עוד נכתב כי “הנוסעים המדוברים מתיישבים במקומות הראשונים – לפעמים גם במעברים ומתנהגים בצורה זוועתית שגורמת נזקים איומים ונוראים לקדושתנו ולקדושת ילדנו. בנוסף לכך הם אף משתמשים בכליהם הפרוצים על יד ילדינו הטהורים ומאיימים על שלומם הרוחנים בצורה בלתי נסבלת”.

“אם נמשיך להיות יפי נפש ולשתוק נוכח הזוועה המתחוללת, המצב רק יחריף. חובתנו כעת לעשות את כל אשר ביכולתנו במסגרת החוק כדי לעצור זאת ויפה שעה אחת קודם”.

כותב המכתב אף מציעים עצה: “פונים בעדינות ומבקשים לעבור אחורה, להופיע בצניעות, לכבות את המכשיר ליד הילדים, להתנהג בהתאם”. “זהו קו שהעסקנים החרדים הקימו עבור הציבור החרדי כדי שיהיה מותאים לצרכים שלנו. זכותנו וחובתנו לעמוד על כך כי בנפשנו הדבר”, נכתב”.

כאן המקום לציין כי ביצוע הפעולה שנכתב במודעה, יכול לעלות לכדי עבירה פלילית של הטרדה מינית, והדברים כבר הביאו בעבר להגשת כתב אישום נגד אברך חרדי שביקש מנוסעת לעבור לחלק האחורי של האוטובוס.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן