בית חולים כרמל וחדר המתים בבית החולים. צילום: 970

גופה לא נכונה הועברה מבי”ח כרמל לקבורה

גופה לא נכונה ניתנה לבני משפחה של נפטרת שהביאו אותה לקבורה ביום שישי, אולם הבוקר (ראשון) כשהגיעו בני משפחתה של הנפטרת השניה, הם גילו את הטעות.

אישה שנפטרה בבית חולים כרמל בעיר, נקברה תחת זהות שונה לאחר שחלה טעות בין שתי גופות של נפטרות בבית החולים.

המקרה הקשה החל ביום שישי, עת נפטרו שתי נשים מבוגרות בשנות השמונים לחייהן. בצהרי יום השישי הגיע נציג של חברה קדישא לקחת את הגופה על מנת להביאה לקבורה ביישוב ליד חיפה, וזו הועברה אל תוך הרכב. כנהוג, לפני תחילת ההלוויה התבקש אחד מבני המשפחה לזהות את המנוחה והוא סבר כי מדובר באשת המשפחה.

לאחר ההלוויה הגיעו לבית והחלו לשבת שבעה, אולם הבוקר הוברר להם כי אם המשפחה לא היא שנקברה, אלא גופה של נפטרת אחרת שאף היא בסביבות גיל ה-80.

דבר הטעות נודע לאחר שנציגי המשפחה השניה הגיעו הבוקר לקחת את גופת האישה, אולם בזיהוי הם אמרו כי לא מדובר בה, ולאחר בירור הוברר כי אימם נקברה כבר ביום שישי ביישוב הסמוך לחיפה.

בעקבות האירוע הקשה נבדקת כעת ההלכה מה ניתן לעשות, האם אפשר להוציא את האישה מקברה ולהביאה לקבר חדש בהלווייה שבה יהיו נוכחים בני משפחתה.

מבית החולים כרמל נמסר כי עקב טעות נדירה ומצערת בזיהוי גופת נפטרת שהתרחשה במרכז הרפואי כרמל, הובאה לקבורה הגופה הלא נכונה. מיד עם גילוי הטעות ביה”ח זימן ועדכן את המשפחות, וצוותים מקצועיים עוטפים ומלווים את המשפחות בכל הנדרש. ביה”ח התנצל עמוקות בפני המשפחות ועדכן את הגורמים הרלוונטים.

לשאלת אתר 970 כיצד מתרחשת תקלב שכזו טרם קיבלנו מענה, לכשתתקבל נפרסמה כאן.

 

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן