צפו: נחנכה מערת אליהו בפאר והדר

בצהרים (חמישי) נחנכה מערת אליהו לאחר חודשים ארוכים של שיפוץ. מיליונים הושקעו במקום בין היתר ע"י תורם מחו"ל שהגיע עם משפחתו לחנוך את המערה. צפו בתיעוד.

בטקס רב רושם נחנכה בצהרים מחדש ‘מערת אליהו’, לאחר שיפוץ משמעותי שעברה בחודשים האחרונים, ושהושקעו בה מיליוני שקלים. בחנוכת המערה נכחו הרה”ר לשעבר הגרי”מ לאו שליט”א, רב המקומות הקדושים הרה”ג שמואל רבינוביץ שליט”א, הרה”ג שי פרי ראש ישיבה ומוסדות ‘החיים לדוד’, רבה של מקסיקו הרב שלמה טוויל, ראש העיר חיפה ד”ר עינת קליש, סגן ראש העיר מיכי אלפר, חבר מועצת העיר משס אורי אוזן, יו”ר המועצה הדתית משה דגן, מנכ”ל המרכז לפיתוח המקומות הקדושים יוסי שווינגר, וסגנו האחראי על המקומות הקדושים בצפון ישראל דרעי.

באירוע נכח גם הנגיד האדיב ר’ אלברטו כוכב ורעיתו שרון, שתרמו מהונם לשיפוץ המערה לעילוי נשמת אביו אליהו כוכב ז”ל. את האירוע הנחה מנכ”ל המרכז לפיתוח המקומות הקדושים יוסי שווינגר.

בדבריו אמר הרב לאו כי כבר בילדותו כאשר היה עובר באזור היו מצביעים על מערת אליהו שאז הייתה מוזנחת. אליהו הנביא עמד בהר הכרמל כאן מול 400 נביאי הבעל והוא בודד ויחידי, וקרא לקב”ה בהר הכרמל וכאן צעקו את הצעקה ה’ הוא האלוקים.

ראש העיר קליש, סיפרה בדבריה כי כבר בתחילת הקדנציה פנה אליה סגן ראש העיר מיכי אלפר ואמר לה שצריך לשפץ את המערה. “אמרתי להם רוצו, צאו לדרך, ותגידו לי בדרך אם צריך עזרה, ויש חסם אני כאן לעזור. זה היה אחד הדברים הראשונים שמיכי טיפל בתחילת הקדנציה, וחוץ מברכת הדרך ולהבין שזו זכות גדולה להריץ את הפרוייקט הזה”.

התורם אלברטו כוכב שהגיע במיוחד מחו”ל, סיפר על הביקור של רב המקומות הקדושים הרב רבינוביץ שליט”א, שביקש ממנו לתרום לשיפוץ המקום והוא נענה בחיוב. “במקום הזה שספוג בקדושתו של אליהו הנביא, ושהמונים מתקהלים כאן להתפלל לזכות אליהו הנביא, אני נרגש להיות ושזכיתי לזכות הזו”. “אני בטוח שמהיום והלאה יוכלו יותר אנשים להגיע לכאן, כשהוא יותר בטוח, נוח ויפה”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן