התפוצץ המו”מ הקואליציוני בין שס וראש העיר

פיצוץ במו”מ בין יו”ר שס אורי אוזן לראש העיר קליש על הצטרפותה לקואליציה. המו”מ שנמשך מזה כשלושה שבועות ידע עליות ומורדות, כאשר במהלכו כבר סוכם כי תפקיד יו”ר המועצה הדתית יועבר לשס וזאת למרות ההסכם הקואליציוני בין קליש לדגל התורה, שקבע כי הוא יהיה בידי דגל התורה. עוד סוכם כי סכום של כמיליון שקלים יועבר מתקציב תרבות תורנית למורשת ספרד.

שני נושאים אלו שעמדו בליבת ההסכם כבר הבשילו לכדי סיכום לאחר עמל רב שבין הצדדים, ואולם מה שהוביל לפיצוץ במגעים היה ניסוח שבשס ראו בו כסוג של פטרונות מצד דגל התורה.

במסגרת המו”מ שנערך בשבועות האחרונים, גם סוכם כי אם וכאשר במהלך הקדנציה ניתן יהיה לאייש סגן ראש עיר בשכר, שס תקבל עדיפות.

ההסכם הקואליציוני שגובש, בא לאחר סיג ושיח מול דגל התורה, לה יש הסכם חתום עם ראש העיר מערב הבחירות, ולפיו המועצה הדתית תינתן לדגל התורה. עם זאת, לאחר שהבינו בדגל התורה שלא ניתן לממש את ההתחייבות, וזאת בשל כוחו של שר הפנים דרעי, וכן לאור העובדה שבמשרד הדתות יושב גם שר מטעם שס, הוחלט  להגיע להסכמים והבנות על בסיס ההסכם שנעשה בין דגל התורה ושס בעיר צפת.

כאן המקום לציין כי כבר בהצבעה על תקציב 2021, הצביע נציג שס אורי אוזן בעד התקציב, דבר שהביא לקירבה אל ראש העיר, ולהבנה כי ניתן להגיע עם המפלגה להבנות.

כעת, לאחר הפיצוץ שהתרחש על רקע הניסוח היום (חמישי) בצהרים, הערכות הן כי בכל זאת יצליחו להגיע לכדי סיכומים בשבוע הבא, ולהביא לחתימה בין הצדדים, ובכך שס תחבור רשמית לקואליציה.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן