תמונת ארכיון. צילום: 970

בבעלזא הוחלט על פתיחת ישיבה קטנה בחיפה • כל הפרטים

בחסידות בעלזא הוחלט על פתיחת ישיבה קטנה בעיר כבר בשנת הלימודים הבאה, ובימים האחרונים החלו בהכשרת המקום. גם סמינר חדש של בעלז אלבנות ייפתח בשנה הבאה בחיפה.

בחסידות בעלזא הוחלט על פתיחת ישיבה קטנה בעיר כבר בשנת הלימודים הבאה, ובימים האחרונים החלו בהכשרת המקום.

על פי הפרטים שהגיעו לאתר 970, המיקום יהיה בקומה העליונה של תלמוד התורה ברחוב יל”ג, כאשר לשיעור א’ נרשמו 26 תלמידים ובמקום יוכשרו חדרים גם לפנימייה.

בהנהלת המוסדות הוחלט כי כדי לתת אווירה ישיבתית יצרפו גם את העולים לכיתה ח’ אל סדרי הישיבה, אולם בעוד ששיעור א’ יסיימו כנהוג בישיבה, תלמידי כיתה ח’ יסיימו מוקדם יותר.

ההחלטה לצרף את תלמידי כיתה ח’ נועדה ליצור אווירה של מספר בחורים רב. מהלך נוסף שעליו הוחלט בהנהלה, הוא לבקש מהתלמידים העולים לכיתה ח’ ושבפועל עולים לישיבה, כי עליהם יהיה לבוש חליפה ארוכה בזמן השהות בישיבה, אולם בהפסקות הם יורשו להוריד זאת ולצאת למגרש המשחקים כפי שנהוג בת”ת.

הורים ששוחחו עם אתר 970 אמרו כי הם שמחים עם המהלך שרקם עור וגידים, וזאת לאחר שלאורך השנים ילדיהם הרגישו חוסר איכפתיות והתחשבות מצד ישיבות אחרות שבהן למדו. כך למשל סיפר אחד ההורים כי מידי שבת הילדים מגיעים לבית בימי שישי, אולם בהנהלת הישיבה גילו חוסר אכפתיות לפקקים שבדרכים ולא אפשרו את שחרורם מוקדם יותר גם לא בשבתות החורף, וכך גם היה כאשר התלמידים שבו לישיבה ולא פעם איחרו ובהנהלת הישיבה כעסו על איחרו שלא היה נתון לשליטתם.

בחסידות בעלזא בחיפה מקווים כי המהלך יצלח, וכבר עתה ברור כי אם תיהיה הצלחה, בחסידות בעלזא בארץ יאמצו חלק מהמהלכים.

כאן המקום לציין כי התפתחותה של קהילת בעלזא בלע”ה, הביא את הנהלת המוסדות בחיפה, להקים סמינר שייפתח בחודש אלול הבעל”ט, והוא ימוקם בבית הספר ‘בית מלכה’ שברחוב הרצל.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן