דרישה שלא לאפשר את המופע של מוטי שטיינמיץ בחיפה

'ישראל חופשית' פנו היום (רביעי) במכתב ליועצת המשפטית של העירייה, בדרישה שלא לאפשר את המופע של מוטי שטיינמיץ המתוכנן לשבוע הבא עבור ציבור בחורי הישיבות לפני תחילת זמן החורף, בשל הפרדה מגדרית. 

‘ישראל חופשית’ פנו היום (רביעי) במכתב ליועצת המשפטית של העירייה, בדרישה שלא לאפשר את המופע של מוטי שטיינמיץ המתוכנן לשבוע הבא עבור ציבור בחורי הישיבות לפני תחילת זמן החורף.

האירוע שמתוכנן במרכז הקונגרסים בכניסה הדרומית של חיפה, הינו אירוע ויוזמה פרטית של עסקן, שביקש לקיים מופע המיועד כולו לבחורי הישיבות לפני פתיחת זמן חורף בישיבות.

במכתב שנשלח ליועצת המשפטית נכתב כי “הפקת אירוע בשטח בבעלות ציבורית המדיר נשים ומחלק למעשה את המרחב הציבורי על בסיס מין, פוגע בזכויות יסוד, בעיקרון השויון, פסול ובפשטות אסור על פי דין – לפיכך יש לבטל את המגבלה על השתתפות נשים באירוע לאלתר או לחילופין לבטל את קיומו של האירוע”.

עוד נכתב במכתב כי: “על פניו לא ניכר כי הציבור לו מיועד האירוע, או חלק משמעותי ממנו יימנע מהשתתפות בו בהעדר הפרדה מגדרית, וכן כי ההפרדה על פניו אינה נראית מוצדקת בהתחשב באופיו של האירוע, מידת החיוניות שלו, ובקיומה של חלופה סבירה לו ובצורכי הציבור העלול להיפגע מן ההפרדה, ולכן אין אנו נכנסים בגדרי החריג שקובע הסעיף לחוק איסור אפליה. ממילא לא פורסם אירוע מקביל לנשים, ולפיכך מדובר בהדרה מוחלטת שהיא בפשטות אסורה על פי הדין”.

כאן המקום לציין כי בעבר – לפני כשלוש שנים, הונחה עתירה לבית משפט נגד קיומו של מופע של שטיינמיץ באותו מקום, כאשר אז הוא היה אמור להופיע יחד עם מרדכי בן דוד. לבסוף אותו אירוע בוטל, וציבור חיפאי קיים אירוע אלטרנטיבי בחוף הים של חיפה, אליו הגיע להופעה בהתנדבות הזמר ישי לפידות.

עם זאת, יש להדגיש כי באירוע המדובר ההוא, הייתה זו העירייה שארגנה ויזמה את המופע, בעוד שבמקרה הנוכחי מדובר באירוע פרטי לחלוטין.

בתגובה לאתר 970 אומר יוזם האירוע יעקב קינד: “צר לי שיש מי שמנסה לעשות לעצמו יחסי ציבור, על מופע פרטי שנועד לבחורי הישיבות רגע לפני חזרתם ללימודים. האירוע כולו הוא במימון פרטי, וזה קורה בגלל העבר שהצרו את צעדי העירייה שניסתה לעשות מופעים מיוחדים כפי שהציבור החרדי נוהג. נראה כי העובדה שאנחנו לפני הבחירות, היא זו שגורמת לאנשים לחפש איך להרע לשני”.

לרכישת כרטיסים למופע לחצו כאן

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן