בחיפה נערך אמש כינוס נציגי אגו”י בצפון לסיכום הבחירות

אמש נערך בחיפה כינוס של כלל נציגי אגו"י בצפון הארץ, שבו סיכמו את הבחירות. באירוע נכחו ח"כי אגו"י, והנציגים בערים השונות.

אמש (מוצש”ק) נערך בחיפה כינוס ומלווה מלכה, לסיכום הבחירות לכנסת ה-25 ע”י מפלגת אגו”י. הכינוס נערך בואלמי ‘אם וילד’ שברמת ויז’ניץ, והגיעו אליו נציגים מכל מחוז הצפון.

את האירוע פתח יו”ר אגודת ישראל בחיפה, אריה בליטנטל שסיכם את ההתפתחות החרדית בחיפה מלפני עשרות שנים עד עתה ואת פועלה של הלשכה לפניות ציבור האגודאי שחיברה עוד קהלים. את האירוע הנחה ר’ נחמן גלבך, נציג אגו”י בעיריית צפת, ובמהלך הכינוס הציגו את ההישגים הנציגים מהערים והיישובים השונים בצפון.

את חיפה ייצג אבריימי שטרן, שהביא את נתוני ההצבעה בעיר והוכיחו כי ישנה עלייה בכוחה של יהדות התורה, וזאת למרות עזיבת חסידי גור את העיר.

מהנתונים שהציג עולה כי בכנסת ה-24 היו 5,042 קולות ליהדות התורה, בעוד שבכנסת ה-25 המספר עמד על 5,258, עלייה של 216 קולות, וכאשר משווים זאת אל מול הבחירות המוניצפליות לפני 4 שנים, אז מדובר בעלייה משמעותית יותר, כשבה המספר עמד על 3,971.

שטרן הציג את אחת הבעיות שיש לציבור החרדי בעיר, שעה שמערך התחבורה לוקה בחסר, בעוד שערים קטנות מחיפה זוכות למערך תחבורה מסודר יותר. הוא הסביר זאת במאבקי ועד שיש מזה עשרות שנים, דבר שלא מצליחים לפתור עד עתה, והפנה את תשומת ליבם של הנציגים החדשים שיפעלו בנושא כדי להביא לפתרונות עבור הציבור החרדי שעושה שימוש תדיר בתחבורה הציבורית.

בהמשך דיברו הח”כים החרדים וכן אלו המיועדים.  ח”כ פרוש נשא דברים גם הוא ואמר כי התחייבנו לדרוש השוואה בכל התחומים ולא תיהיה ממשלה אם לא נקבל את זה. דרשו מאיתנו במועצת גדולי התורה את הדברים שמסמלים תורה. אנחנו אומרים כאן בחיפה, בעיר שסימלה את ‘חיפה האדומה’, דווקא כאן אנו משבחים אתכם, עשיתם עבודת קודש. באנו להודות לכם כי אנחנו יודעים להוקיר ולהריך, אתם לא יודעים איך הכנסת הייתה עד לפני מספר חודשים, רדפו את בני התורה והיללו את תרבות יוון, אתם עזרתם לנו את הניצחון הזה, אני לא אומר שהממשלה הזו כולה תכלת, היא הייתה יכולה להיראות יותר טוב, הגאולה עוד לא הגיעה. ויש לנו הרבה מה לומר איך צריך להתנהג עם שותפים, וזה עדיין לא קרה. אבל לכם באנו לומר תודה.

ח”כ אייכלר הזכיר בדבריו את נושא הדיור והחינוך ועל הפתרונות שמקווים לקבל מהממשלה החדשה. הח”כ המיועד משה שמעון רוט, אמר: “החכים החרדים לא הולכים להשתנות. הם יישארו אותו דבר, קשובים, דרוכים, נלחמים, עושים כל שביכולתם. כמה שאני מסתובב לידם אני ניהיה יותר קטן. אם ר’ יצחק היה מוריד את הזקן והפאות, הוא היה מקבל פרס ישראל על מפעל חיים של 70 שנה. כולם, ר’ מאיר, הם אנשים שעשו מפעלים גדולים בחיים שלהם. הם לא הולכים להשתנות, ואם יש משהו שאפשר לעשות זה ייעשה”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן