צילום: צוות חב''ד חיפה

חב”ד ועיריית חיפה הציבו חנוכיות חדשות בכיכרות העיר

מוושינגטון ועד פאריז, מאיסטמבול ועד אינדונזיה - ברוב מדינות העולם מוצבות חנוכיות ענק בחג החנוכה, במצוותו של כ"ק האדמו"ר מליובואויטש זצוק"ל.

כבר לפני עשרות שנים ביקש הרבי מליובאוויטש זצוק”ל, להפגין ‘גאווה יהודית’ ולהציב חנוכיות ענק במקומות מרכזיים. הגדולות שבהם בכיכר החמישית במנהטן ובמגדל אייפל שבפאריז, וכמעט בכל נקודה בעולם מודלקות חנוכיות אלו מתוך ‘פרסומי ניסא’ – פרסום הנס.

זה כבר מספר שנים שמחלקת התפעול בעיריית חיפה בניהולו של גולן גבעון שותפה ועוזרת להצבת החנוכיות בעיר. השנה, בשיתוף חברי המועצה אישרה העירייה תקציב לשדרוג וחידוש החנוכיות בעיר, ובזכות שיתוף הפעולה עם חב”ד יוצבו עשרות חנוכיות חדשות, בטיחותיות ומאירות ברחבי העיר, חלקם בשכונות חדשות או שכונות שבהם לא היו חנוכיות בעבר.

הרב יהודה גינזבורג מנהל הפעילות של חב”ד חיפה מסר: אין כמעט מישהו בארץ שלא מכיר את האור של חנוכה בזכות החנוכיות והסופגניות של חב”ד. בשנים האחרונות הצבנו חנוכיות ענק בכיכרות העיר וזו שמחה גדולה לשדרג את החנוכיות לגדולות ומאירות יותר. אני רוצה להודות לראש העיר, לחברי מועצת העיר ולמחלקת תפעול ושפ”ע בעיר – אוהד דורפמן, גולן גבעון, דורון יעקובי, ולידיד חב”ד יעקב קינד על השיתוף פעולה המיוחד והעזרה מכל הלב.

הרב יוסי ליפש – מנהל הפרוייקט מספר כי ההכנות להצבת החנוכיות מתחילות מיד עם תום חנוכה בשנה שעברה ונמשכות לאורך כל השנה – בשיתוף אנשי מקצוע והעירייה. “אנחנו מקבלים מאות תגובות בכל שנה על האור שהחנוכיות האלו מכניסות ללבבות התושבים ומזכיר לנו את חג החנוכה. השנה כבר קיבלנו תגובות מעולים חדשים שהגיעו מרוסיה ואוקראינה שהתרגשו לראות את החנוכיות ולהיזכר במורשת היהודית”.

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן