נמל חיפה. צילום: 970

המהלך האחרון של הממשלה: השלמת הפרטת נמל חיפה

המהלך האחרון להפרטת נמל חיפה הושלם היום עם חתימתם של שר האוצר ושרת התחבורה להעברת השליטה לחברת אדאני-גדות. מנכ"ל הנמל זלצמן: משוכנע שמחוייבות הנמל להצלחה ולשירות מעולה תימשך גם כעת תחת הבעלים החדשים ויביאו לשיאים חדשים.

רגע לפני השבעתה של הממשלה החדשה, נראה כי המהלך האחרון שלה הוא השלמת המהלך להפרטת נמל חיפה. שר האוצר ליברמן ושרת התחבורה מיכאלי, השלימו את המהלך עם חתימתם היום על היתר השליטה לקבוצה שרכשה: אדאני-גדות, השלב כעת הוא של העברת הכסף למדינה, ובתמורה תעביר המדינה את מניות חברת נמל חיפה אל הקבוצה הרוכשת, כאשר נזכיר כי מדובר בשווי של 4.1 מיליארד שקלים.

אשל ארמוני, יו״ר דירקטוריון חברת נמל חיפה הגיב ואמר כי״השלמת ההפרטה הינה תעודת כבוד למדינת ישראל, להנהלת ועובדי נמל חיפה ולדירקטוריון החברה. כשיצאנו לדרך שאפנו להעביר את החברה לרוכש בינלאומי בעל נסיון בהפעלת נמלים, כשהיא ערוכה לתחרות הצפויה בנמלי הים בישראל. עמדנו במשימה במלואה ובמחיר שמשקף אמון יוצא דופן ביכולות הנמל. אני רוצה להודות לחבריי לדירקטוריון ולכל העוסקים במלאכה, ולאחל בהצלחה לקבוצת אדני-גדות בהובלת הנמל בעשרות השנים הבאות״.

מנדי זלצמן, מנכ״ל חברת נמל חיפה: ״נמל חיפה היה ויישאר שער מרכזי לישראל עבור אוניות מטען ועבור אוניות הקרוזים. לקוחות הנמל נהנו לאורך שנים משירות מצוין בנמל חיפה ואני משוכנע שמחוייבות הנמל להצלחה ולשירות מעולה תימשך גם כעת תחת הבעלים החדשים, שיעניקו עוד רוח טובה במפרשים של חברת נמל חיפה ויובילו אותה לשיאים חדשים״

מרחבי האתר
דילוג לתוכן