בית משפט השלום בחיפה. צילום: 970

המשך מעקב: בקשה למעצר עד תום ההליכים נגד דוקר הבחור

המשטרה ביקשה היום מעצר עד תום ההליכים נגד דוקר הבחור מסערט ויז'ניץ, שבעבר צולם פעם אחר פעם כשהוא גונב מקופות צדקה בשכונה. הדיון נקבע לשבוע הבא.

המשך מעקב: המשטרה ביקשה היום (חמישי) להאריך עד תום ההליכים את מעצרו של הקבצן מרחוב הפועל, שדקר בחור מסערט ויז’ניץ.

מבקשת המעצר עולה כי הנדקר זיהה בעדותו במשטרה את הקבצן כמי שדקר אותו, כמו גם החשוד שהודה במיוחס לו ואף צולם בתחנת המשטרה תוך שהוא מדגים לשוטרים כיצד דקר את הבחור מסערט ויז’ניץ.

בנוסף מתברר כי בחקירתו הוא מסר פרטים מוכמנים שתומכים בגרסת הנדקר וחברו שהיה עימו, שטענו כי לבש קופצ’ון ולאחר הדקירה הוריד את הקופצ’ון ונותר עם חולצה אדומה, כשהוא זורק את הקופצ’ון לאחד הפחים. עוד עולה מהחקירה כי גרסתו של חברו של הקבצן קושר אותו לזמן ולמקום, ואף מתאר עימות בינו לבין הבחורים מסערט ויז’ניץ.

עוד עולה כי באמתחתו של הדוקר נתפסו המספרים שעימם ביצע את הדקירה. בבקשת המעצר עד תום ההליכים נכתב כי קיים יסוד סביר לחשש כי יסכן את ביטחון הציבור. בנוסף, קיימת עילת מעצר בהתאם לסעיף של התחמקות מהלכי שפיטה או ריצוי עונש מחמת העובדה שמדובר בדר רחוב (הומלס). במשטרה אף כתבו כי לחובתו של החשוד עבר פלילי הכולל שמונה הרשעות קודמות לרבות החזקת סכין, סמים, ועבירות רכוש שבגינן ריצה עונשי מאסר מאחורי סורג ובריח. לא זו בלבד, מחומר החקירה קיימת אינדקציה לשימוש בסמים, עובדה המעצימה את המסוכנות הנשקפת ממנו.

נציג המשטרה אף כתב בבקשת המעצר עד תום ההליכים, כי יש לתת את הדעת לפוטנציאל הנזק העצום הגלום בהתנהגותו, שכן אירוע זה בנקל יכול היה להסתיים בתוצאות הרות אסון, אילו דקר את הבחור באיבר או עורק חיוני. בנסיבות אלו נכתב, יש להותריו מאחורי סורג ובריח, שכן טיב מעשיו ונסיבות ביצוען מחזקים את הערכת מסוכנותו, באופן שלא ניתן לאיין מסוכנות זו אלא על ידי השמתו במעצר.

בדיון שנערך למשך זמן קצר ביקש עורך דינו ללמוד את החומר ולקיים את הדיון בשבוע הבא, בשל כך קבע השופט כי הוא מאשר את הבקשה וכי עד אז יישאר הדוקר במעצר.

כאן המקום לציין כי לאורך תקופה ארוכה אותו חשוד בדקירה נהג לגנוב כספים מקופות צדקה של בתי כנסת, ובשלב מסויים החל לעשות זאת לאור יום ללא חשש ומורא. בקרב הקהילה החרדית מקווים כי מעצרו ובהמשך מאסרו ירחקיו את הפשע מהשכונה החרדית.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן