קו 681. צילום: 970

נוסעים מחיפה מתלוננים: נכנסים לרכסים לסיבוב מיותר

נוסעי קו 681 מחיפה למודיעין עילית ולהיפך, מתלוננים כי האוטובוס שיוצא מחיפה נכנס לסיבוב מיותר ברכסים, וגורע זמן יקר של ערב שבת. טענות נוספות מצד הנוסעים על שעות לא נוחות של הקו, והיעדר תחבורה ישירה למודיעין עילית במשך כל ימות השבוע.

מספר לא מועט של תלונות הגיעו בימים האחרונים אל מערכת אתר 970 מצד נוסעי קו 681 מחיפה למודיעין עילית, על כך שבערב שבת הם נאלצים לבזבז זמן יקר וחשוב בסיבוב בעיר רכסים, כאשר כבר ביציאה מחיפה, ברור לכל כולל לנהג שלא ניתן לעלות נוסעים נוספים בשל מגבלת מקום.

אטי, תושבת חיפה פנתה לאתר 970 וסיפרה: “ההורים של בעלי גרים במודיעין עילית. לפני כל שבת אנחנו חושבים 20 פעם האם לנסוע או לא, ולמה?? כי במקום לנסוע באוטובוס מחיפה ישירות למודיעין עילית האוטובוס נוסע גם לרכסים”.

לדבריה, רק הנסיעה מחיפה לרכסים לוקחת רבע שעה, בנוסף ישנם סיבובים בתוך רכסים שאורכים כ-25 דקות, והנה קיבלנו 40 דקות שהתבזבזו לריק. אטי אף הוסיפה וציינה כי תושבי חיפה ממלאים אוטובוס שלם ואף יותר כבר בתוך חיפה, כך שהנהג אינו יכול לעלות עוד נוסעים, וכי מדובר בנסיעה סתמית בשל אי היכולת שלו לדלג על תחנות.

כמו אטי כך גם חיה פנתה לאתר 970 והתלוננה על הנסיעה המיותרת ליישוב הסמוך רכסים. “פעם כשפתחו את הקו הזה, באמת לא היו מספיק נוסעים, אולם מאז גדלה הקהילה הליטאית בעיר, ובכל יום שישי האוטובוס מתמלא כבר בחיפה, ועבורנו מדובר בסבל שאין סיבה שנעבור אותו”.

יהודה הוא גם אחד מנוסעי הקו המדובר שפנה לאתר לדעת, והעלה אף טענה נוספת: “היום ישנם לא מעט שמחות הנערכות מידי ערב במודיעין עילית, וישנם לא מעט אנשים כאן מחיפה שעושים את הנסיעה הזו דרך בני ברק ומחליפים אוטובוס, בה בשעה שבערים אחרות הבינו את העניין ומזמן כרב יש קווים ישירים למודיעין עילית”.

חיים, הוא עוד נוסע שהביע את אכזבתו באמצעות שליחת מייל למערכת אתר 970. לדבריו, ישנה בעייתיות לא רק בסיבובים המיותרים במודיעין עילית, אלא גם בזמני הנסיעה. “הקו יוצא בחורף רק אחרי שהלימודים במוסדות החינוך מסתיימים (הכי מוקדם 12:45 לעומת 11:00 מחיפה)”.

לדברי חיים, הפנייה אל אתר 970 באה לאחר שכבר חמש שנים הנושא אינו יורד מסדר יומם של התושבים שמשוועים לפתרון ולא קיבלו מענה. “רבים מאיתנו התייאשו ולא נוסעים בקו הזה או לחלופים הבינו שצריך לשכור רכבים לנסיעה לשבת”. “בקשתנו אינה בשמיים, קח לדוגמא את האוטובוס מאופקים למודיעין עילית שהיה עובר בעבר בערים נוספות “על הדרך”, ולאחר סבלם הרב הרוויחו בכפלים, בכך שפיצלו את הקו, וכיום הקו נוסע ביום שישי ובמוצ”ש  פעמיים, ובנוסף מידי יום יש אוטובוס למודיעין עילית”.

חיים מוסיף וטוען כי לא רק בערבי שבתות הבעיה קיימת. לדבריו “בחנוכה האחרון לא זכינו לבוא למסיבות כי דרך העיר ב”ב לא הייתה אפשרות לצאת ולשוב לאחר הדלקת נרות, ובבין הזמנים ובחול המועד אנו נתקעים לחינם בעומס הבני ברקי המוכר, ומקבלים יחס כאילו אנחנו משפחה בודדה בכפר”.

ביום שישי האחרון ניתן היה לראות עד כמה הקו בין שתי הערים פעיל, כאשר שני אוטובוסים יצאו מחיפה באותה שעה, והאוטובוס הראשון התמלא כבר בתחנות הראשונות שבשכונת הדר. כאן המקום לציין כי בין רכסים ומודיעין עילית קיים קו נפרד הפעיל ללא כל קשר לקו שיוצא מחיפה.

בעקבות התלונות, פנינו ללשכתו של סגן שרת התחבורה, אורי מקלב, ומשם נמסר לאתר 970, כי: “בימים הקרובים בכוונתם לבדוק מול הגורמים המקצועיים את ספירת הנוסעים ויבחנו חלופות שונות”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן