כמה זמן נחכה לטיפול שורש במרפאת מכבידנט בחיפה?

לפני מספר חודשים פתחה מכבי מרפאת שיניים חדשה בנוסף לזו שבמרכז חורב. התוצאה הייתה שהופסק שיתוף הפעולה עם מרפאת הרב אטלס בכל הקשור למבוגרים. פועל יוצא חווינו בעצמנו של התארכות בתור לקביעת טיפול שורש.

לפני מספר חודשים, התפארו בקופת החולים ‘מכבי’ על פתיחת מרפאת שיניים ברחוב הנביאים שבשכונת הדר, כשזו מתווספת למרפאת השיניים שבמרכז חורב.

“מכבידנט מתחדשת עבורכם במרפאת שיניים מקצועית נוספת עם מיטב הרופאים והמומחים בשכונת הדר שבחיפה”, התפארו במכבי, ואף פירטו כי המרפאה תכלול שבעה חדרי טיפול מתקדמים, בהם יוצעו כל טיפולי השיניים בזמינות גבוהה.

פועל יוצא של אותו מהלך של הקופה, היה בהפסקת שיתוף הפעולה בטיפולי שיניים למבוגרים במרפאה הפרטית ‘מרכז קהילתי עזרת ישראל’ של הרב אטלס, זו המוכרת מזה שנים בשכונת הדר.

כבר בימים ההם היו מי שפנו לאתר 970 וטענו על המהלך שמבחינתם רחוק מלהיות מבורך. “במקום ללכת כן בסמוך לבית, אנחנו צריכים להרחיק עד לרחוב הנביאים”. אחרים טענו כי אילו היה מדובר במרפאה ייעודית לאנ”ש, ניחא, אולם בשעה שהמרפאה היא כללית, כלל לא מובן המהלך.

בשבוע החולף החלטנו להציף את הנושא, דווקא בשל סיבה אחרת, כשזו שנגלתה לנגד עיננו. אמנם היא לא התרחשה במכבידנט שברחוב הנביאים, אלא בזו שבמרכז חורב, אולם מתברר שהתוצאה נוגעת גם למרפאה ב’נביאים’.

אל המרפאה במרכז חורב הגענו בשל כאבים ועזרה ראשונה. לטובת מכבי יש לציין כי התור נקבע מעכשיו לעכשיו וכך בשעת ערב מצאתי את עצמי מקבל את העזרה הראשונה והאבחון כי מדובר בשן שצריכה טיפול שורש.

לאחר המענה הראשוני, הפנה הרופא המטפל לצילומים על כלל השיניים, ובמקביל נקבע תור למספר שבועות אחרי.

כשהגיע המועד של התור המדובר, התקשרו ממכבי להודיע על ביטול בשל בעיה אישית של הרופא, אך קבעו תור למספר ימים אחרי. כשהגיע התור המיוחל ערך רופא השיניים בדיקה פרטנית על כל שן, ובכלל זה גם על אותה השן שנזקקה לטיפול שורש.

וכאן הגיע השלב המפתיע; כאשר ניגשתי למזכירות לקבוע תור לטיפול שורש, או אז נאמר שצריך רופא מיוחד שמטפל בטיפולי שורש, כאשר היצע התורים היה רק לשעות הבוקר ולחודש מרץ. תהיתי בקול האם זו הזמינות המדוברת לטיפול שיניים, בה בשעה שבמרפאה הפרטית של הרב אטלס בתוך שבוע היה ניתן לקבל תור.

המזכירה במכבי הסבירה כי זה מה יש, אך ניסתה להגדיל ראש ולשאול אם איכפת לי להגיע למרפאה ברחוב הנביאים. הסכמתי אולם גם משם לא באה הישועה, שכן גם שם התור הקרוב דיבר על חודש מרץ.

“טוב, תקבעי לשעה 11 וחצי באותו יום בחודש מרץ”, אמרתי למזכירה, ואז באה ההפתעה הנוספת: “צריך לשלם על הטיפול שורש עכשיו, לפני תחילת הטיפול”. פה נדהמתי. הטיפול עוד לא החל, הוא יקרה רק בעוד כחודשיים, וכבר עכשיו צריך לשלם בגינו? את בטוחה? שאלתי והיא השיבה בחיוב, אלו הנהלים של מכבי.

שלפתי את כרטיס האשראי ונתתי לתשלום. אלא שאז באה הפתעה נוספת. רגע, היא אמרה המזכירה. קודם הרופא צריך לראות את השן, ורק לאחר מכן לקבוע מועד לטיפול שורש.

נותרתי עם תור לרופא לעוד כחודשיים, שרק אז יבדוק אודות הטיפול והשן, ואז נקבע תור שלפי איך שהיה נראה מההיכרות האחרונה, כנראה שגם משם זה ייקח עוד חודשיים.

זוכרים מה מכבי פרסמו אז, לפני כמה חודשים? “יוצעו כל טיפולי השיניים בזמינות גבוהה“.

בעקבות המקרה פנינו למכבי ביקשנו את תגובתם גם לפרק הזמן הארוך של לקוחות הקופה שבעבר היו יכולים לקבל מענה ל’טיפול שורש’ מהיר יותר במרפאה פרטית, וגם לשאול על הנוהל של תשלום מראש התגובה לעינכם ותחליטו אתם אם היא נתנה מענה:

“לטובת חברי מכבי נפתחה בחיפה מרפאת ‘מכבידנט’ חדשה ומתקדמת, המציעה צוות רופאים מומחים, עם היצע שירותים גדול, בנגישות ובזמינות מיטבית. מבדיקה שערכנו קיימת זמינות מיידית לבדיקת רופא למבוגרים ולילדים במרפאה החדשה. בנוסף, רפואת שיניים לילדים במרפאת הרב אטלס תמשיך במתכונתה הרגילה”.

עוד נאמר בתגובתם כי “מכבידנט הינה חברה הפועלת בנושא גביית התשלום בהתאם לחוק. כאשר נקבעת תכנית טיפול, גביית אמצעי התשלום מראש מבטיחה למטופל אפשרות לקביעת תורים לסדרת הטיפולים על כלל תוכנית הטיפול, רצף טיפולי תקין ושריון זמינות הרופאים, החומרים והמעבדות לאורך כל תוכנית הטיפול ופריסת תשלומים רחבה מאוד, לרוב אפילו עד לאחר סיום תוכנית הטיפול בפועל. ישנם מגוון טיפולים שמשולמים רק לאחר סיום הטיפול כגון בדיקת רופא וטיפולי שיננית”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן