צפו בתיעוד המקומם: כביש חסום בדרך לאירוע חרום

כעס בקרוב תושבי רחוב השילוח ורמת ויז'ניץ בעקבות שני אירועי חרום שכמעט ועלו בחיי אדם בשל כביש חסום. התיעוד של רכבי ההצלה מבקשים להגיע, מקומם ומרתיח.

כעס רב בקרב תושבי רחוב השילוח (ברכת משה) ותושבי רמת ויז’ניץ, בעקבות שני אירועים שהתרחשו לפנה”צ בהם נזקקו לעזרה רפואית שהתמהמה במשך דקות ארוכות והייתה יכולה לעלות בחיי אדם.

האירוע הראשון בו יצאה קריאה לכונני ההצלה, היה על פרכוסים של תושבת רמת ויז’ניץ. אל המקום הוקפצו כוננים שהגיעו רכובים באופנוע ואופניים חשמליות, אולם ניידת טיפול נמרץ לא הוכנסה אל הרחוב ולטענת אנשי הצלה, היא עוכבה בפתח הרחוב במשך זמן שהינו קריטי, ורק לאחר זמן התאפשר לניידת להכנס, להעניק את הטיפול הרפואי ולפנות את האישה, כאשר ביקשה הניידת לצאת היא נתקעה בשל גיזום של עצים.

זמן לא רב לאחר מכן, התקבלה הודעה על חבלה חמורה של פועל בתוך בית שנפגע מדיסק בפניו. אל המקום הוזעקו שוב הכוננים המהירים שהגיעו באמצעות רכב דו גלגלי, אולם אמבולנס של מד”א עוכב בשל רכבים שהיו לפניו, אולם במקום למהר את הגעתו, שוטר שהכווין את התנועה כעס על נהג האמבולנס כפי שניתן לראות בתיעוד שהגיע לידי אתר 970.

כונן באחד מארגוני ההצלה ששוחח עם אתר 970 סיפר: “רק בגלל האירוע הראשון שכבר ניתנה הוראה להכניס את הנט”ן, האירוע השני הסתיים כך ולא חלילה במוות. “היה מדובר באירוע שבו יש דימום רציני ויש מכשור שקיים רק אצל האמבולנס, מעבר לחשיבות הרבה שבפינוי מהיר אל בית החולים בשל איבוד דם רב. ההמתנה כאן הייתה נוראית, ומישהו חייב לתת את הדעת בנושא”.

תושבים בשכונה ששוחחו עם אתר 970 כועסים ואומרים כי שני האירועים האלו הם בגדר נורה אדומה בוהקת שמהבהבת, ומטילה את האחריות לפתחם של כל האחראים לעובדה שלא נפתח שביל החרום ותיאום מלא מול כל גורמי ההצלה, לפני סגירתו של הכביש לצורך עבודות.

“זה לא סוד שמדובר בשכונה כלואה, אבל לפחות כשיש שביל חרום חובה לאפשר את הגישה דרכו ולא להפוך אירוע חרום לסכנת חיים”, אומר עסקן בשכונה שנמצא בקשר עם הגורמים השונים בשעה האחרונה בעקבות האירועים.

עד למועד פרסום הידיעה טרם התקבלו תגובות מהגורמים השונים, לכשיתקבלו הם יפורסמו כאן.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן