רה”ע: אם לא נעצור את זוועות העתיד – ראוי לעצור כל פיתוח

ראש העיר עינת קליש הגיבה לשר השיכון גולדקנופף על אפשרות לעצירת הבנייה בעיר. "אם נמשיך לעסוק בזוועות העבר בלי לעצור את זוועות העתיד – מן הראוי לעצור כל פיתוח בחיפה".

ראש עיריית חיפה ד”ר עינת קליש הגיבה בתחילת השבוע במכתב לשר השיכון גולדקנופף, בעקבות מכתבו בשבוע שעבר שבו כתב כי הוא שוקל להורות על עצירת הבנייה בחיפה עד לפינוי המפעלים המזהמים

ראש העיר קליש כתבה במכתבה כי “אם נמשיך לעסוק בזוועות העבר בלי לעצור את זוועות העתיד – מן הראוי לעצור כל פיתוח בחיפה, ולהודיע לתושבה על פינוי, אך בידינו לשנות גזירת גורל”.

את מכתבה פתחה בכך שכתבה כי היא שמחה על כל אדם שפועל להיטיב עם המציאות החיפאית הנמשכת כבר עשורים רבים, בוודאי כאשר מדובר בשר בממשלה.

במכתבה היא מציינת כי זיהום האוויר והתחלואה העודפת בחיפה, זה משהו אשר ידוע שנים רבועות, כשהיא מציינת כי כבר לפני תשע שנים, בשנת 2014 וועדת הפנים של הכנסת ערכה מחקר מקי, אודות הזיהום במפרץ חיפה.

“למרות זאת, כל ממשלות ישראל בשנים האחרונות מקדמות את תכנית תמ”א 75 למפרץ חיפה, תחת מסווה של סגירת בתי הזיקוק, בלי לספר שהתכנית האמיתית היא לייבא תזקיקים ולאחסן אותם במפרץ בהיקפים עצומים”.

“במילים אחרות ממשלת ישראל שואפת להחליף את הייצור באחסון, ולא לצמצם את כמות הדלקים במפרץ חיפה בעזרת סדרה של תוכניות מקבילות עליהם אף אחד לא מדבר, כמו נמל דלקים חדש גדול פי 6, רציף כימיקלים חדש גדול פי 3, חוות מכלי גפ”ם ועוד”.

עוד כותב קליש: “את הזוועה הזו עוטפים מוסדות התכנון ב-120 אלף יחידות דיור נוספות  – מגורים על קרקעות מזוהמות שיציעו לחסרי המזל, כשאין כל תקציב לנקותם, והערכה של עלות הניקיון היא מיליארדים רבים.

“אפילו מסמכי וועדת המנכ”לים שהוכנו על ידי הממשלה להכריע בעתיד התעשייה הפטרוכימית במפרץ חיפה, מציינים שחור על גבי לבן כי לאחר כל השינויים המתכוננים למפרץ, לא בטוח שהזיהום יירד”.

“לו היו חושפים בשקיפות את מלו הנתונים המבעיתים בפני הציבור, סביר שלא הייתה נמכרת בשכונה החדשה אפילו יחידת דיור אחת, שכן מי יסכים לגדל ילדיו באדמה ספוגת רעל, ובמקום הכי נפיץ בארץ מבחינה ביטחונית ושיושב על ‘שבר יגור’ (השבר הסורי אפריקאי)

בסיום מכתבה מבקשת ראש העיר “אבקש מכבודך לבדוק עם גורמי הממשלה מדוע מחליפים ישן-רע בחדש רע עוד יותר, וכן לבדוק מה מזהם ומסכן את חינו יותר; זיקוק או אחסון תזקיקים, ולוודא שלמישהו בממשלה יש מושג מה הוא עושה”.

קליש גם ביקשה לתאם פגישה מקצועית דחופה בנושא ולארח את שר השיכון בעיר. לאתר 970 נודע, כי בלשכתו של השר אכן בוחנים פגישה שכזו עם ראש העיר, וכן עם גורמים שונים ופעילים הנאבקים בפינוי בתי הזיקוק מהאזור.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן