תלמוד תורה גור. צילום: 970

אסיפה מיוחדת נערכה אמש לאברכי גור בעיר

כשהם מודאגים וחוששים מהלא נודע, התאספו אמש (רביעי) עשרות אברכים מחסידות גור, כדי להבין מה צפוי בשנה הבאה ומה הפתרונות שיש. הגה"צ הרב דב לנדאו הגיע במיוחד מירושלים להשתתף באסיפה.

אסיפה מיוחדת נערכה אמש (רביעי) לאברכי גור שנותרו בעיר, ומטרתה הייתה לנסות להבין את המצב לקראת שנת הלימודים תשפ”ד, וזאת לאור המשך נטישת חסידי גור את העיר, וכן לנוכח ההחלטה על סגירת מוסדות הלימוד.

לאתר 970 נודע כי אל האסיפה הגיע במיוחד הגה”צ הרב דב לנדאו שליט”א מירושלים, שהינו מבאי ביתו של כ”ק האדמו”ר מגור שליט”א, והוא שוחח עם עשרות האברכים שהתאספו. כבר בפתח דבריו הבהיר כי אין לו סמכות להגיד דברים, אלא בא בעיקר לשמוע את האברכים, ואולם במהלך הערב נשאלו שאלות שונות שעל חלקם ענה לאברכים.

כך למשל, שאל אחד האברכים מה בעצם הפתרון לטווח הארוך עבור החסידים שכן נותרים בעיר, באם בעצם המערכת לא נותנת פתרון לשנה הבאה. בתגובה השיב בשאלה: “מי אמר שהמערכת לא רוצה שיעברו”? על כך הקשה האברך: “הרי הראבע’ אומר שזה רק בגלל העניין של הסכנה. ובתגובה הוא השיב: “אני לא אמרתי שצריך לעזוב”.

מדברים שסיפרו לאתר 970 אברכים שנכחו באסיפה, עולה כי במהלך דבריו ציין הרב לנדאו כי יש לו בן שלמד בתלמוד תורה שבו דיברו אידיש ואמר כי בנו לא הסתדר עם זה. דברים אלו באו על רקע דברים שפרסמנו כאן בשבוע שעבר, על כך שישנם תלמידים שהוריהם החלו לתת להם שיעורים בשפת האידיש על מנת שיתאפשר להם לעבור לת”ת של סערט ויז’ניץ או של צאנז.

בשלב זה הועלתה נקודה נוספת על האפשרות לשלוח את ילדיהם למוסדות שאינם של החסידות: “כשאנחנו מבקשים מחסידות אחרת שתקבל את ילדינו אליהם לתלמוד תורה, אז גם כשאנחנו מקבלים תשובה חיובית לצד תנאים מסויימים, אנחנו תמיד נרגיש שקיבלו את הילדים שלנו בלחץ והצוות החינוכי שם, יתייחס לילדינו בהתאם”.

במהלך המפגש שבו נכחו עשרות הורים, הובהר כי נכון לעכשיו המידע מדבר על כ-50 תלמידים שיוותרו בחיפה, אך עם זאת להורים הובהר כי לא ניתן לבנות על זה בשל האפשרות שגם במהלך השנה יעברו משפחות נוספות. המסקנה מהמפגש הייתה כי על כל משפחה ועל כל הורה לדאוג לבנו באופן עצמאי, ואולם למרות הכל, הבהיר הרב לנדאו כי שמע ורשם את דברי האברכים והוא יעבירם הלאה.

כאן המקום לציין כי בימים האחרונים נערכה אסיפה דומה בבית הספר לבנות של גור, ומהמידע שהגיע לאתר 970, הייתה זו אסיפה קשה וטעונה שבמהלכה אמהות רבות פרצו בבכי לנוכח המצב.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן