בית משפט השלום בחיפה. צילום: 970

נהג ללא רשיון ותחת השפעת סמים ושוחרר ע”י בית המשפט

המשטרה ביקשה הארכת מעצר של חמישה ימים לנהג שמוכר מתחום הסמים, לאחר שנתפס אתמול כשהוא נוהג ללא רשיון וביטוח ותחת השפעת סמים. בית המשפט שחרר אותו לבית סבתו.

בית משפט השלום בעיר, שחרר היום חשוד המוכר למשטרה מתחום הסמים ושעבר לאחרונה לרחוב ביתר, ואתמול נעצר לאחר שנהג בזמן פסילה ובחשד כי הוא נוהג תחת השפעת סמים.

המשטרה שעצרה את החשוד דרשה ממנו לבצע בדיקות כדי לשלול את האפשרות שנוהג תחת סמים, אולם הוא סירב, אז גם התברר כי הוא נוהג לא רשיון נהיגה, וללא ביטוח.

בבקשת הארכת המעצר שהגישה היום משטרת חיפה, הוברר כי מדובר בנהיגה בזמן פסילה וללא רשיון נהיגה זו הפעם החמישית, תוך שברקע יש פסילת רשיון של בית המשפט. בבקשת המעצר ביקשה התביעה המשטרתית לעצור את החשוד למשך חמישה ימים, על מנת להשלים ולמצות את פעולות החקירה, אולם השופטת, הורתה על שחרורו ממעצר ושליחתו למעצר בית בבית סבתו.

בהחלטתה כתבה כי מושכלות יסוד הינן כי מעצר ימים הינו מעצר לצרכי חקירה, ובהיעדר חקירה, כזו המחייבת הותרת החשוד במעצר, אין מקום להאריך מעצר. לצד זאת הוסיפה כי לנוכח העובדה שאין מקום להותרת החשוד מאחורי סורג ובריח, יש מקום לאפשר ליחידה החוקרת לקיים את הפעולה הטכנית, תוך הבטחת התייצבותו של החשוד להמשך חקירה וכן להתייצבות בבית המשפט.

כאן המקום להזכיר כי אך לפני שלושה שבועות נעצרה נהגת שנהגה תחת השפעת סמים והרגה בתאונה את התינוק מעיין דומנביץ’ ופצעה את אב המשפחה אנוש וכן את אחד הילדים. גם במקרה ההוא היה מדובר בנהגת מועדת, לאחר שנעצרה לפני שש שנים כשהיא נוהגת בשכרות ואז נעשה עימה הסדר טיעון ורישיונה נפסל לשלושה חודשים בלבד.

נציין כי במקרה הנוכחי, מדובר בעבריין שרישיונו נפסל על ידי בית משפט, והוא חשוד בנהיגה תחת השפעת סמים ולא שיתף פעולה עם המשטרה בבדיקה ובחקירה.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן