החוף השקט. צילום: 970

אם לא ישלמו את החוב – נסגור את החוף

איך יודעים שהחלה עונת הרחצה וגם הציבור החרדי בדרך לים? כי משהו לא הולך חלק בדרך לרחצה בחוף השקט. מפעילי החוף טוענים כי העירייה לא שילמה חוב של חצי מיליון, ובאם לא תשלם השבוע, ביום חמישי החוף ייסגר.

זה כבר הפך לסוג של ריטואל קבוע כמידי שנה, שבו הציבור החרדי מוצא את עצמו צריך להתחנן לקבל את מה שמגיע לו כמו לכל אזרח בחיפה, כשהכוונה לרחצה בחוף נפרד.

אם בשנים עברו ידעו מלחמות שונות על חלקת ‘החוף השקט’, הנה כעת אנו מפרסמים לראשונה כי מפעילי החוף שלחו היום (שני) מכתב ממשרד עורך הדין אהוד פורת המייצג אותם, ובו טענה כי העירייה מפרה הסכם, לצד זלזול בציבור הרוחצים והתנהלות פוגענית ובניגוד לדין מצד העירייה.

במכתב נכתב: “בשם מרשתי, חברת מפעלי ים בע”מ ובשם עשרות אלפי תושבי חיפה המשתמשים בחוף הרחצה המוכרז הידוע בשם החוף השקט, הנני לפנות אליך, לראשת העירייה, למנכ”ל העירייה וכן למבקר המדינה, בגין התנהלות פוגענית מכוונת מצד עיריית חיפה, המיועדת להתיש ולפגוע הן במרשתי, מפעילת החוף השקט מזה 7 עשורים והן בכלל תושבי חיפה המשתמשים בחוף. מרשתי מפעילה בהצלחה וברמה גבוהה את חוף הרחצה הידוע כחוף השקט מזה כ – 74 שנה, כאשר בגין הפעלת החוף העירייה משלמת, מכח הסכמים שנערכים מעת לעת”.

בשלב זה, פורט עו”ד פורת את הבעיה שנוצרה השנה, ולפי דבריו שהוא כותב במכתב: “עיריית חיפה נהגה כל השנים לאחר במספר ימים את ביצוע התשלומים בהם היא מחויבת מכוח ההסכמים המתחדשים מעת לעת, אולם דומה כי השנה החליטו גורמים בעלי השפעה בעירייה לחצות כל גבול ולרמוס את התחייבויות העירייה כלפי ציבור הרוחצים ברגל גסה ותוך אדישות של ממש למחויבות העירייה לפעול לטובת תושביה”.

לטענת מפעילי החוף, את חשבונית המס עבור עונת הרחצה הנוכחית הם מסרו כבר לפני כארבעה חודשים, ואולם התשלום בוצע רק לפני כחודש וחצי, כאשר גם זה קרה לטענתם אחרי אין סוף פניות, ובפיגור של חודש וחצי.

כעת טוענים מפעילי החוף, העירייה חייבת מכוח התחייבות להפעלת החוף לעונה זו, סכום של יותר מחצי מיליון שקלים (530 אלף), וכל הפניות שפנו עד כה לגורמים השונים בעירייה, נתקלו בחוסר מעש ובאי תשלום.

בשלב זה של המכתב מסביר עו”ר פורת כי מפעילת החוף, אינה מסוגלת לשלם ולממן עוד את תשלומי העובדים, המצילים, חובשים, עובדי תחזוקה, ניקיון וצוות ניהול, ובאם שלא יועבר הכסף עד ליום רביעי הקרוב בתוספת הוצאות משפטיות, החוף השקט ייסגר מיום חמישי ועד להודעה חדשה.

את המכתב מסיימים: “צר לי שהגענו למצב זה, אולם עשרות הפניות אליך זכו לסינון והתעלמות. הודעות אישיות רבות ששלחתי אליך, נותרו ללא מענה”.

עד מועד פרסום הידיעה טרם התקבלה תגובת העירייה, לכשתתקבל היא תפורסם כאן.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן