צילום: דוברות עיריית חיפה

שלוש הצלות בחופי הים של חיפה הבוקר

במהלך שעות הבוקר הצליחו מצילי חיפה להציל את חייהם של שלושה גולשי סאפ, בזכות תגובה המהירה והמקצועית של מערך ההצלה.

על רקע תנאי מזג האוויר השרבי והרוחות המזרחיות החזקות, נערך הבוקר אגף החופים של עיריית חיפה לשמירה על ציבור הרוחצים בים. כחלק מההיערכות, תורגלו המצילים עם תחילת המשמרת בתרחישים שונים, בין היתר בתרגול חילוץ על גבי אופנוע ים.

הבוקר (שישי) בשעה 8.30 התקבל דיווח מהתחנה הדרומית בחוף הכרמל על זוג חותרי סאפ, שנסחפו כקילומטר בעומק הים, ללא יכולת לחזור לחוף.

מנהל תחנה 6 בחוף הסטודנטים, יוסי אריאל, הזניק לעבר החותרים שנסחפו את המצילים, חן עזריאל ואליאס תלחמי, כשלאורך כל זמן החילוץ נשמר הקשר בין תחנות ההצלה למצילים שעל האופנוע.

לאחר זמן קצר הצליחו המצילים לחבור לחותרים בעומק הים, הרגיעו אותם וחילצו אותם לחוף מבטחים, יחד עם ציוד הגלישה שהיה ברשותם. המחולצים, ביניהם עולה חדש מסנט פטרסבורג, הודו בהתרגשות לצוות המצילים.

בשעה 11:00 שוב הוזנק אופנוע הים והמצילים חילצו גולשת סאפ שהתקשתה לחזור לחוף מול “טיילת גוראל”. יצוין, כי פעם אחר פעם נותן מערך ההצלה מענה גם לגולשים ובמהלך התקופה האחרונה חילצו המצילים שלושה חותרי סאפ נוספים, לאחר שנסחפו לעומק הים כתוצאה מרוח מזרחית עזה.

מנהל אגף החופים, חיליק אמסלם, שיבח את התגובה המהירה והמקצועית של מערך ההצלה, שפועל ללא לאות ובאומץ רב להצלת חיי אדם וקרא לציבור המתרחצים והגולשים להיות ערני לתנאי הים ולמשטר הרוחות, טרם הכניסה למים.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן