עו"ד אדיר צבי. צילום: צילום מיכה בריקמן

הכירו את המתמודד ללשכת עורכי הדין שטוב לדתיים והחרדים

עו"ד אדיר צבי, מי שמתמודד על תפקיד ראשות מחוז חיפה, מקבל תמיכה מעורכי דין חרדים ודתיים ולא במקרה. הוא הקים שיעור גמרא עם הרב קובלסקי, ומתכוון לפעול למען ציבור עורכי הדין החרדים. ראיון מיוחד.

ביום שלישי הקרוב, יתקיימו בחירות ללשכת עורכי הדין, ומתברר כי הבחירות הפעם הינן משמעותיות וחשובות במיוחד, בעיקר לנוכח הרפורמה המשפטית והמהלכים השונים הנוגעים לתחום המשפט.

בעוד שיש מי שסבורים שהמשמעות היא רק לגבי יו”ר הלשכה, הנה מתברר כי לא פחות חשוב גם מי יהיו הנציגים במועצה שמשמשת כגוף מחוקק ומבצע של הלשכה, שבמסגרתו גם בוחרים את שני הנציגים שיכהנו בוועדה לבחירת שופטים.

במועצה חברים גם שישה חברי מחוזות, שניים מהם יהיו שייכים למחוז חיפה, כשהראשון הוא יו”ר הוועד המחוזי וכן חבר לשכה נוסף שרשום באותו מחוז שנבחר על ידי הוועד המחוזי.

כשברקע כל הרפורמה המשפטית ויתר החוקים שרוצים בציבור החרדי, הדתי והימני, מתברר כי לא ניתן להפריז בחשיבות של הבחירות שייערכו בשבוע הבא, ובכלל זה גם בחשיבות של ההצבעה עבור תומכי הרפורמה.

היום (חמישי) שוחחנו עם עו”ד אדיר צבי, מי שמתמודד על תפקיד ראשות מחוז חיפה. צבי שמקבל לא מעט קולות, מקווה לראות התגייסות מוחלטת של ציבור עורכי הדין החרדים והדתיים בכל אזור חיפה.

הוא בן 40, יליד חיפה, נשוי ואב לשלושה ומחזיק בתואר שני במשפטים ותואר במינהל עסקיים, ובארבע השנים האחרונות הוא חבר בועד מחוז חיפה של לשכת עורכי הדין.

בשיחה עם אתר 970, הוא מבהיר כי לדעתו יש לקיים רפורמה במערכת המשפט בהסכמה רחבה ככל הניתן, תוך הידברות בין נציגי הציבור בכנסת לבין נציגי לשכת עורכי הדין. לשיטתו, נציגות של לשכת עורכי הדין חייבת להשתתף בשיחות הרפורמה שנערכות בבית הנשיא. להשקפתי את המשבר סביב סוגית הרפורמה המשפטית יש להפוך להזדמנות – כי זה מה שיש לנו פה הזדמנות, אולי בלתי חוזרת, לבצע תיקונים במערכת המשפט בהסכמת רוב הציבור במה שנוגע לכולנו לתקן את הסחבת בבית המשפט בכך שיוספו תקנים לשופטים ורשמים בבתי המשפט השלום והמחוזי, לקבל וודאות מבחינת לוחות זמנים בפעילותה של הפרקליטות לתקן את הפגיעה בזכויותיהם של חשודים ונאשמים והכל תוך ניצול המשבר להסגת הסכמה רחבה ותיקצוב לשלל הדברים האלה”.

הוא לא אוהב את הפוליטיקה שהוא רואה שזולגת אל לשכת עורכי הדין, ולדבריו: “זו טעות להכניס את הפוליטיקה ללשכת עורכי הדין המהווה גוף סטטוטורי שאמור לחוות את דעתו המקצועית בלבד בנושאים משפטיים שעל סדר היום”. מה שמעניין אותי זה עורכי הדין במחוז חיפה והפעילות הענפה שאנחנו מתכננים לבצע מיד לאחר הבחירות לטובת 10,000 עורכי הדין במחוז האהוב שלנו. הגיע העת שמי שיושב בראש הלשכה לא יתעסק בפוליטיקה – אלא בעורכי הדין עצמם.

איך הגעת להתמודדות הזו?

יש רגעים שאי אפשר לעמוד מנגד. תמיד התנדבתי למען הקהילה, המדינה והסביבה. בשירות הצבאי שירתתי כלוחם ומפקד בחטיבת הצנחנים, ואני מתנדב בעמותות שונות גם כאשר הייתי בלימודי לתואר לא ויתרתי על דרך חיים זו. כבמסגרת עיסוקי כעורך דין אני מכהן כחבר ועד מחוז חיפה במשך 4 שנים יו”ר ועדת מקרקעין, יו”ר ועדת התחדשות עירונית, סגן יו”ר ועדת תכנון ובניה ומ”מ מקום ועדת קניין בועד הארצי, והפעם פשוט החלטתי לא לוותר – ולהעמיד את עצמי לתפקיד יו”ר מחוז חיפה במטרה לבצע שינוי מעמיק בלשכה האהובה שלנו ולהחזיר את הלשכה לעורכי הדין.

איך הקשר שלך עם הציבור דתי – חרדי ועם עולמות אלה בכלל?

מדהים שהשאלה הזאת מגיעה בדיוק שבוע לאחר יום הולדת 60 שחגגנו לרב קובלסקי, מייסד מאורות הדף היומי. אני והרב בקשר קבוע וזכיתי לייסד כאן בחיפה שיעורים חודשיים, אשר כיום יש בהם כ-60 איש בכל שיעור. אז לשאלתך, כן אני מחובר ומכיר את העולם החרדי והדתי, ויתרה מכך היה חשוב לי להציב אדם דתי ברשימתי ולתת ייצוג ובמה לציבור הדתי. אני סבור שללשכת עורכי הדין קיים כוח והשפעה, ולכן חשוב שיהיו שם האנשים הנכונים עם האג’נדות הנכונות.

מיהו העורך דין הדתי שהצבת אצלך ברשימה?

עו”ד דרור אוחנה, שמתגורר בקריית שמואל, הוא מוכר כפעיל חברתי וציבורי ושנים שהוא מתנדב בשי”ל (שירות ייעוץ לאזרח) בייעוץ משפטי.

אתה מתכוון לפעול למען ציבור עורכי הדין החרדים והדתיים?

בהחלט. אני חושב שיש לקיים פעילות בלשכה שמונגשת לקהל החרדי לרבות הופעות עם אמנים מותאמים וקיום השתלמויות בנוגע למשפט העברי, ובכלל להנגיש את החוכמה של התורה לכלל עורכי הדין במחוז.

מה אתה מתכוון לעשות בתפקיד אם תיבחר

אני מתכוון, ביחד עם הרשימה המצויינת שבנינו, להפוך את המחוז שלנו למחוז המוביל בכל התחומים בו עוסקת לשכת עורכי הדין בישראל להנגישו לציבור עורכי הדין במחוז. יש לנו תוכנית עבודה סדורה במטרה להביא לאחדות בין החברים במחוז ולהשיב את הלשכה לעורכי הדין.

בקדנציה הקרובה אתמקד בשלושה נושאים עיקריים; המקצועי, העסקי והתרבותי. אני מאמין כי מחוז חיפה בראשותי צריך להיות המוביל בכל תחומים אלה וזאת בהכרותיי הרבה עם עורכי הדין במחוז.

דבר נוסף שבכוונתי לפעול, זה נושא התמורה שמקבלים עורכי הדין. במהלך הקמפיין ועוד קודם לכן, נחשפתי לתחושות של עורכי הדין לפיהן הם משלמים את דמי החבר בעל כורחם אך מעבר ל”זכות” לקבל תעודת עורכי דין אין משהו ממשי שהלשכה תורמת להם. בכוונתי להחזיר את לשכת עורכי הדין במחוז חיפה לעורכי הדין במחוז באופן שהמחוז יחזור לפעול למען עורכי הדין ולמענם בלבד.

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן