שאלת השבוע למתמודדים על ראשות העיר: פשיעה

אחת לשבוע אנו מעלים כאן ביום שלישי שאלה זהה אחת לכל המתמודדים על ראשות העיר. והשבוע: בעיית הפשיעה ברחובות העיר. כנסו וגלו את השאלה וגם את התשובות.

שאלת השבוע: הפשיעה ברחוב החיפאי מורגשת לא מעט למרבה הצער. כיצד לדעתך יש לפעול והאם יש לך תוכניות למיגור הפשיעה.

עינת קליש: למרות שהמנדט על שמירת הביטחון נמצא בידיים של המשטרה, כראש עיריית חיפה לא ישבתי בחיבוק ידיים בקדנציה הנוכחית.  בשנים אלו חיזקנו את תשתיות הביטחון והאכיפה, והתקנו כ־350 מצלמות ניידות ונייחות ברחבי העיר בעלות של מעל ל־3 מיליון ש”ח – בשוק תלפיות, חליסה, ואדי ניסנאס, הפארק הצירי, מרכז הכרמל, חופי הים, רחוב שפירא, גן אזולאי, גן בנימין, טיילת לואי, גן האם, חטיבת כרמלי, בן גוריון, בת גלים, קריית אליעזר, ח’טיב, ברל כצנלסון ועוד מקומות רבים, כולל תכנון להתקנת עשרות נוספות עד סוף השנה.  בעקבות שיתוף פעולה הדוק עם המשרד לבטחון פנים, הצלחתי להביא תמיכות כספיות ולהגדיל את מצבת כוח האדם במחוז, בתמיכת ממשלה. לא פחות חשוב, לאור מצב הבטחון האישי המדרדר בכל הארץ, הקמתי בשנת 2022 יחידת ביטחון מיוחדת של עיריית חיפה – “יחידת האופנועים” הכוללת 8 אופנועים כבדים שמגיעים לכל מקום.

יונה יהב: חיפה תחת הנהגתי תחזור להיות עיר בטוחה. אני שב לתפקיד חיי כראש העיר חיפה על מנת להחזיר את הביטחון האישי לתושבי חיפה. הזכות הראשונה של תושבי עירי היא לביטחון אישי. בשכונות רבות הפכה חיפה לבת ערובה של התנהגות עבריינית בוטה בכבישי העיר – התנהגות אלימה וברוטאלית של עברייני כביש שהתפתחה לשגרה נוכח העובדה שלא טופלה כראוי. בכדי לשים קץ למרוצי המכוניות המסוכנים בעיר, יש לקלוט באופן מידי כוח של מג”ב שיעצור את הנהגים הפורעים. מרוצי המכוניות בעיר מנוהלים ע״י ארגוני פשיעה אלימים ומסוכנים. אלה הם פושעים המגיעים מחוץ לחיפה ומסכנים את כולנו, לכן לצד פעילותם של משטרה התנועה והפיקוח עירוני נדרש לשלב גם את כוחות מג״ב. המצב הביטחוני המתוח, מקרי האלימות והרצח, בתוספת מרוצי המכוניות האלימים והמסוכנים – מחייבים חשיבה מחדש על הביטחון בעיר וחיפה זקוקה לכוחות ואמצעים נוספים כדי להשיב את הסדר והשקט לרחובות. עם שובי לתפקידי, בתוך ארבעה חודשים אקים מחדש את סיירת הביטחון בתוספת כח מג״ב, בשיתוף משטרת ישראל. אוסיף עשרות שוטרים וניידות שיפעלו בעיר. הכוחות שנוסיף לעיר לא יפגעו במרקם החיים ובשותפות בין יהודים לערבים – הכוחות שנוסיף ירחיקו את אלו הפוגעים בחיים המשותפים בעירנו האהובה חיפה.

יעקב בורובסקי: בטחון אזרחי חיפה  תלוי מאוד בתפקוד המשטרה ושיתוף הפעולה עם העיריה. לעיריה יש כלים רבים החל “מעיר חכמה” כח משולב לתגובה. חיפה היום היא עיר הנשלטת ע”י משפחות פשע, לא נמצא אתר בניה ללא “שומרים” וכך גם לגבי עסקים. ניידות משולבות לאיסוף מידע חשובות ביותר וכן לחץ ציבורי של העיריה לשינוי של ארבעה חוקים: 1 השתייכות לארגון פשיעה 5 שנות מאסר  חובה ועוד חצי מליון שקל קנס כספי. 2 נשיאת נשק בלתי חוקית ואו החזקתו 5 שנות מאסר חובה ועוד חצי מליון שקל קנס כספי. 3 פצצה מתקתקת-לכל עבריין שיש חשד שעומדים לפגוע בו כמו גם לפי שיקול דעת קצין בכיר הגבלת תנועה בצו בית משפט לא הליך מנהלי. 4. גיבוי לשוטרים והפקחים על  פעולתם בתפקיד של השוטרים תנתן חסינות מפני הליך פלילי.

אביהו האן: הפשיעה ברחבי חיפה לא נולדה יש מאין, זו רשלנות נפשעת ואוזלת יד של הנהלת העיריה, שלא עמדה על המשמר ולא דרשה מרשויות אכיפת החוק לקטוע את מעגל האלימות והפשיעה עוד בתחילתו. כראש העיר הבא של חיפה אפעל באופן מיידי לכנס את כל הגורמים הפועלים בזירת אכיפת החוק כדי להוציא אל הפועל תוכנית אופרטיבית למיגור הפשיעה בחיפה. יש צורך לשלב כוחות ולייצר נוכחות של שיטור משולב. במקביל על הנהלת העיריה לדרוש מתחנת משטרת חיפה להגביר נוכחות של שוטרים בצירים וברחובות. לנצל את היכולות הטכנולוגיות ולהפעיל מספר רב של מצלמות להרתעה וגם למעקב אחר פעילות עבריינית. הפשיעה גוברת בחסות החשיכה ולכן חשוב להגדיל את  תאורת הרחובות. בוחרים אביהו האן לראשות העיר והירוקים למועצה כדי להבטיח את מיגור הפשיעה מהעיר חיפה.

שרית גולן שטיינברג: חייבים לפעול להקמת מערך שיטור עירוני ביחד עם המשטרה כפי שיש ברשויות אחרות בארץ. למרבה הצער, יחסיה העכורים של קליש עם הממשלה לא אפשרו להביא תקציבים לנושא ואני מתכוונת לפעול לשם כך בכל הכח. לזה יש להוסיף הקמה מחדש של סיירת הבטחון שקליש פירקה ולהגדיל הנוכחות ברחוב של הסיירים. תאורה טובה, רחובות מותאמים להולכי רגל וטיפול במבנים נטושים יהפכו את חיפה לבטוחה יותר.

ניר שובר: נושא חשוב ביותר. אני סבור שיש לפעול מול המשרד לביטחון לאומי, לתגבור נוכחות כוחות משטרה ברחובות, הן באמצעות איוש נקודות משטרה ריקות והרמת חדשות, סיורים ברחובות באזורי בילוי ובאזורי תיירות , מחסומים כנגד מירוצי הרכבים וכן באמצעות גיוס מתנדבים ותגבור אגף הביטחון ואגף הפיקוח הכללי בעירייה בתקציבים גדולים שנביא, מצב לב העיר שלנו רובע הדר הכרמל הוא החשוב ביותר ואנתב לשם תקציבי ענק, השבוע נפגשתי עם שר התפוצות עמיחי שיקלי שהגיע איתי לסיור בהדר ודואג לעלות את נושא הביטחון בועדה לביטחון פנים, כמובן לצד השגת תקציבים נדאג לתגבר את מערך המצלמות העירוני בכל רחבי העיר. אני אחזיר את הביטחון האישי לתושבי חיפה. נושא מרכזי מאד במצע שלי לבחירות 2023.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן