שיט הפרידה היום. צילום: דו"צ

מה פשר אוניות המלחמה שהיו מול חופי חיפה

מי שצפה הערב (ראשון) לעבר הים, יכול היה לראות ספינות מלחמה של חיל הים. מה פשר האוניות שהפליגו מול חופי חיפה.

שיט פרידה של ספינות הטילים מחיל הים נערך היום מול חופי חיפה, כאשר השיט נערך לכבודו של אלוף משנה ארז בן ציון, אשר כיהן בשנתיים האחרונות כמפקד שייטת ספינות הטילים של זרוע הים – שייטת 3.

מי שהחליף את בן ציון זהו אלוף-משנה אלדד בורוכוביץ׳ שנכנס לתפקיד. טקס חילופי המפקדים נערך הערב (ראשון), בבסיס זרוע הים בחיפה, בראשות מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה, מפקד בסיס חיפה, תת-אלוף טל פוליטיס, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

מפקד זרוע הים, אלוף דוד סער סלמה אמר במהלך האירוע כי  “שייטת 3 היא עמוד השדרה של זרוע הים, המצפן של השייטת הוא הרוח המעולה הנושבת באנשיה. זו רוח חשובה הרבה יותר מכל טיל, מכל תותח, מכל מנוע עוצמתיים ככל שיהיו. זוהי רוח שצרבה קוד גנטי ארוך שנים, קוד שחרוט בכל לוחם ולוחמת, בכל מפקד ומפקדת: הגנה על הבית, משימתיות, מצוינות, רעות לוחמים, לכידות בלתי מתפשרת. גם בימים אלה הרוח, הערכים והקוד שנצרב, כל כך חשובים. כאנשי ים אנו מבינים היטב את משמעות ניהוג הספינה בסערה. את המחירים האפשריים. הקוד שחרוט בכל אחד מאיתנו: הגנה על הבית, משימתיות, מצוינות, רעות לוחמים, לכידות בלתי מתפשרת, קריטיים לביצוע משימתינו”.

מרחבי האתר
מחוץ לחיפה

נתניהו בנושא צווי מעצר: שערורייה בקנה מידה היסטורי

ראש הממשלה נתניהו יוצא נגד האפשרות שבית הדין בהאג יוציא צווי מעצר נגדו ונגד ראשי המדינה, ואומר כי מדובר בשערורייה בקנה מידה היסטורי. “זאת תהיה הפעם הראשונה שמאשימים בפשעי מלחמה מדינה דמוקרטית, שנלחמת על חייה לפי כל כללי הדין הבינלאומי”.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן