נתיב החסד חיפה. צילום: 970

צו סגירה מיידי הוצא ל’נתיב החסד’ ברחוב מיכאל 9

משרד הבריאות הוציא היום צו הפסקה מנהלי ל'נתיב החסד' ברחוב מיכאל 7, ובמקביל הוזמנה ההנהלה לשימוע.

משרד הבריאות הוציא היום צו הפסקה מנהלי ל’נתיב החסד’ ברחוב מיכאל 9, ובמקביל הוזמנה ההנהלה לשימוע. במכתב שנשלח להנהלת החנות כתבה סגנית רופאת המחוז ד”ר רנא שיבלי, כי היא מוציאה את צו הפסקה מנהלי שהינו צו סגירה המורה להפסיק באופן מידי את הפעלת המרכול, כך שבמסגרת הצו על החנות להיות סגורה ללא קבלת לקוחות, וכי אין לשווק או לעשות שמוש במוצרים הנמצאים בעסק ואין להכניס מוצרים לעסק כל זאת עד למתו הוראה אחרת.

לטענת סגנית רופאת המחוז, הצו הוצאה לאור ממצאים חמורים שנמצאו בעסק במהלך הבקרה שנערכה היום על ידי מפקחת המחלקה לבריאות הסביבה בלשכת הבריאות, בהשתתפות הווטרינר העירוני. לטענתה בביקורת נמצאו ליקויים חמורים ומצב תברואי ירוד במיוחד, ובכל באופן המסכן את בריאות הציבור באופן מידי.

בצו מפורטים הליקויים כפי שלטענת סגנית המחוז נצפו בעת הביקורת. כך למשל נכתב כי יש עובשים וסימני רטיבות רבים בתקרה ובקירות. המדפים והרצפה שתחתם מלוכלכים מאוד ונראה כי לא נעשה ניקיון יסודי במקום מזה זמן רב. מתקני הקירור מלוכלכים מאוד, ונצפו מחיצות קרטון במקפיא. סחורה רבה מאוחסנת על הרצפה. נמצאו שקיות חלב בכיור באולם המכירה. במקרר הנקניקים נמצא שהוא פתוח ונמדדה טמפרטורה של 12 מעלות צלזיוס במקום 4 כנדרש. הביצים היו על הרצפה בטמפרטורת חדר שנמדדה על 23 מעלות במקום 20 כנדרש. כמו כן נמדדה טמפרטורה גבוהה של 29 מעלות צלזיוס באזור סמוך למחסן בו מאוחסנים מוצרי מזון.

כן נכתב כי יש ריצוף פגום באזורים רבים. גם על המחסן של החנות הועלו טענות לליקויים. כך נכתב: המחסן פרוץ וחשוף כלפי חוץ, כשחלק מקירות המחסן עשוי מאיסכורית ודלת המעבר מהמחסן לחנות אינה אטומה.

עוד טענות שעלו כי נמדדה טמפרטורה גבוהה של 30 מעלות. חלק מהמחסן לא מרוצף ובמקום ריצוף קיים חול. הצטברות קרח במקפיאים. מעשנים במקום ונמצאו בדלי סיגריות ומעל המקפיא. מוצרי מזון מאוחסנים על גבי מדפים שעשוים מעץ. תאי השירותים ממוקמים סמוך לאזור אחסון מזון, וכי אין מבואה לתאים ועל יד הכיור אין נייר לניגוב ידיים. בצו הובהר כי תחולתו היא מיידית ועל העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת הצו.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן