יונה יהב. צילום: אלעד מלכה

יהב: מזהיר ממלחמה ויש לו גם מסר בערבית לנסראללה

בסרטון שהוציא היום (שני) יונה יהב הוא מזהיר מפני מלחמה שתיהיה בצפון וחיפה שתעמוד במבחן. בסוף הסרטון יהב פונה לנסראללה בערבית ומזהיר אותו.

בסרטון שהוציא היום (שני) יונה יהב הוא מזהיר מפני מלחמה שתיהיה בצפון וחיפה שתעמוד במבחן. הסרטון שמתחיל עם אזעקות מציג סרטונים מימי מלחמת לבנון השניה, כאשר בקע נשמע קולו של יהב שאומר כי בעורף תדרש מנהיגות אחראית. “אני שב כדי להכין את חיפה למלחמה הבאה”. את הסרטון מסיים יהב במסר לנסראללה: “חיפה תנצח את נסראללה”, הוא אומר בעברית, ועובר לערבית כשאומר פעמיים: “ננצח את חיזבאללה”.

צוות 100 הימים שמינה יונה יהב לקראת שובו לתפקידו כראש עיריית חיפה מכין בימים אלה תכנית הפעלה מלאה למקרה של מלחמה או אירוע בטחוני מורכב בגבול הלבנון. על פי תכניתו של יהב תוקם קרן ייעודית לשעת חרום שתגייס 200 מיליון ש”ח, כפי שעשה במלחמת לבנון השנייה בעת כיהן כראש העיר. לתפיסתו, רק כך חיפה תוכל להתנהל באופן עצמאי ולהתחיל שיפוץ מיידי של נזקי מבנים, ככל שיהיו, ללא צורך בהמתנה ממושכת להערכות מס רכוש. תוכנית העבודה של יהב כוללת גם הפעלה מלאה של מערכת החינוך וניהול מערך למידה מרחוק עבור תלמידי העיר.

לצד זאת מתכנן יהב להקים חמ”ל עצמאי של עיריית חיפה, אשר יפעל בתאום מלא עם כוחות הביטחון, פיקוד העורף, משטרת ישראל, כיבוי אש, מד”א, ארגוני המתנדבים וההצלה.

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן